שיחת הטלפון שלנו לגננת לילך בן סימון מעפולה תופסת אותה בארגון הגן לנושא הבא הנלמד ־ נקיון הגוף, היא אומרת תת נושא לנושא הנלמד אני וגופי לפני הנושא הבא חג פורים. נשמע בקול שלה התרגשות ענקית ורצון לחפש רופאת שיניים להסבר לילדים בקבוצת הבוגרים. רצון ללמד ולהטמיע בצורה חוויתית נושאים שנרכשים בכן מתוך הנאה וחוויה.
2 צפייה בגלריה
לילך בן סימון
לילך בן סימון
לילך בן סימון
(צילום: תומר קצב // סטיילינג: יפעת מנדבי // בגדים: בוטיק גרדרובה)

לילך הפכה עם השנים לשם דבר בתחום הגנים בעפולה, כמעט שם נרדף למקצוע. היא הקימה את "משפחתון לילך" בשנת 2000 מתוך רצון להביא לרמת איכות וחינוך בסטנדרטים גבוהים, נוסף על רוח חינוכית צעירה חדשה ומתעדכנת ברוח התקופה. באחת ההמלצות החמות שנשלחו לגן, נכתב: "משפחתון לילך הוא פסגת שאיפותיהם של כל אמא ואבא צעירים או ותיקים, שמעוניינים להעניק לילד שלהם את הטוב ביותר. מגיע שאפו אחד גדול על האכפתיות והדאגה והרצון לעזור לכל ילד וילד, זה דבר שמרגש מאוד גם ברוח התקופה המאתגרת הזו. פשוט כל הכבוד, כן ירבו גננת מהלב וגם שיש הארה/ הערה החיוך לא יורד וזה נותן הרגשה טובה".
את המשפחתון מנהלת לילך, אם לחמישה, בוגרת ניהול והקמה של גני ילדים. היא חמה ואוהבת, בעלת ניסיון רב ועשיר בטיפול בגיל הרך, מלווה הורים משתתפת בהרצאות ויש לה אפילו טור אישי בעיתון אוהבת את המקצוע ואת הילדים כשלה. את האהבה לחינוך קיבלה מהבית, ובמהלך השנים עברה ועוברת עד היום השתלמויות רבות כדי להיות הכי מעודכנת שיש.
"אבא שלי והאחיות שלי גם הם אנשי חינוך, ואנחנו אוהבים את מה שאנחנו עושים. אף אחד מאיתנו לא מגיע ליום עבודה כדי לסמן וי וללכת הביתה," היא אומרת. "עבורי כל ילד הוא עולם, ואני משקיעה בו את הכול כדי שהוא יחייך, ייהנה וגם ילמד בצורה הטובה ביותר. הכול מתוך אמונה שגם אם יש ילד שקשה לו אז מחובתי להעצים אותו ולהאמין בכל ילד בכדי לקדם ולעזור."

תמיד מכילה וזמינה


בן סימון החלה את דרכה בצהרונים, ולאחר מכן הפעילה גם קייטנות. הורים שנחשפו לפעילותה אמרו לה שהיא "מגנט לילדים" וחייבת לפתוח גן משלה. וכך נולד "משפחתון לילך," שגידל דורות שלמים של ילדים בעפולה. 24" שנה חלפו וזה נראה כאילו פתחתי אתמול," היא אומרת. "יש לי גן מהמם בטיחותי ויפה. תמיד אני אומרת להורים שזו מעטפת, והם אומרים שאני לב אחד גדול ונשמה ענקית שאוהבת את מה שאני עושה. אני תמיד מכילה וזמינה לילדים ואוהבת את הקשר עם הילדים. לפעמים הם מתקשרים אליי כי הילד לא רוצה לישון ואני מדברת איתו." הפעוטון בנוי מקבוצות תואמות גיל לגילאי שלושה חודשים עד 3 שנים. בעלת רשיון הפעלה למעון יום בפיקוח משרד החינוך ואיחוד הגנים הפרטים בישראל. בגן מטבח המבשל אוכל טרי ותפריט עשיר מגוון ומזין.
במשך השנים יצרה לעצמה תובנות כיצד להפוך את הגן שלה לטוב יותר עבור כל ילדה וילד. את התובנות היא מיישמת ומעדכנת ככל שחולפות השנים, כשהקו המוביל לכל דור ודור הוא היחס החם והאוהב".כאשר ילד גדל בסביבה נעימה ורגועה, אז גם לו נעים. הוא נהנה ובונה איתי ועם הצוות שלי קשר שמקנה לו ביטחון שמאפשר לו להיות פנוי רגשית כדי ללמוד ולהתקדם. אלה דברים מאודחשובים ומעצימים, שדרכם נוצר הבסיס להגיע לכל ילד ולאפשר לו לפרוח."

2 צפייה בגלריה
חוג ליווי התפתחותי עם ענת דרורי, ייחודי לקבוצת התינוקיה
חוג ליווי התפתחותי עם ענת דרורי, ייחודי לקבוצת התינוקיה
חוג ליווי התפתחותי עם ענת דרורי, ייחודי לקבוצת התינוקיה
(| צילום פרטי)

פינה מיוחדת שומרת בן סימון גם להורים, שמעורבים מאוד בנעשה בגן - גם מבחירה של בן סימון עצמה. "כולי עסוקה גם בליווי ההורים. הם יכולים לשאול ולהתייעץ איתי בכל רגע, גם לא בשעות הפעילות של הגן. הם הפקידו בידי את היקר להם מכל וזאת זכותם המלאה לשאול, להביע דעה. אני מקבלת ביקורת באהבה כמו את המחמאות," היא אומרת. "לא נולדנו להיות הורים, הכול תוצאה של ניסיון ולכן אני שמחה לענות על כל שאלה, כי החיוך של הילדים וגם של ההורים הופך את כולם למרוצים ומאושרים ורגועים."
כבעלת ניסיון, מה זה אומר להיות גננת כיום?
"זה קודם כל להיות אמא. יש לך תפקיד זהה מאוד להורה, את אמא של הילדים במשך שמונה שעות וזה תפקיד יותר אימהי. כל ילד שמגיע לגן הוא כמו הילד הפרטי שלי, אני חיה את הילדים ומרגישה אותם. הכול מתוך גישה חמה, מכילה ואוהבת. מבחינתי זה לא רק גן עבור הילדים אלא בית לכל דבר."

מאמינה בכל ילד


הדרך הייחודית של לילך בן סימון, הפכה אותה לאוטוריטה בתחומה. את המשפחתון הרב גילאי היא מפעילה יחד עם עוד צוות גננות וסייעות מוסמכות אשר כולן עברו הכשרה לימודית, וקיבלו תעודה של משרד החינוך. "הילדים הם המחר של העיר ושל כל המדינה, הם דור העתיד ואני עושה זאת כל כך מרגש לדעת שילד/ילדה שרים במסירות ובאהבה שירי בוקר ומדקלמים מפגשים ולהורים זה כל עולמם שנותנים להם את הכלים המתאימים להצליח ולהתקדם. ובזה שכרנו."
כשאני שואל את לילך מה ה"אני מאמין שלך," היא עונה בהתרגשות כאילו מדובר ביומה הראשון בתחום: "אני מאמינה בכל ילד, בפיתוח הכישורים המוטוריים שלו. זו זכות עבורי לקדם כל ילד מהמקום שבו הוא נמצא. אני מאמינה שילד זקוק לסביבה עשירה בגירויים, להעשיר אותו בדרכים חווייתיות ומהנות כי הנאה מביאה ללמידה. כל ילד זקוק לגבולות אך גם לחופשת בחירה וביטוי. בשנים הראשונות מתעצבת אישיות של הילד ולכן חשוב לשלב ערכים, התנהגויות ומיומנות המלמדות את הילד איך להתמודד במצבים שונים בדרך מכבדת וטובה.
"חשוב לי מאוד להקנות לילדים ערכים ולפעול לפי תוכנית מסודרת של משרד החינוך. אני משתפת את ההורים בדפי מידע מסודרים לפי הנושא הנלמד" ואוהבת להטמיע ולהשקיע בחגים ובערכים מידי שישי קבלת שבת גם בגיל הצעיר יותר מתוך חשיפה והקניית הרגלים לערכים לילדים היקרים".
לילך מציינת שוב ושוב את הצוות החם והמסור שלה, שכולו בעל גישה חינוכית. "כל מטפלת נבחרת בקפידה מתוך מקום ומחשבה שההורה סומך עליי שהיקר לו מכל יטופל בצורה ובאופן הכי טוב שיש. משפחתון לילך מהווה דוגמא להרבה גנים ומגיעה על כך מילה טובה לצוות הגננות שעובדות מכל הלב בעפולה".

"משפחתון לילך"
רח' הקונגרס הציוני 48, עפולה
טלפון 054-5848430

מוגש מטעם לילך בן סימון