המרכז לבריאות האישה של שירותי בריאות כללית בזבולון הוא אחד המרכזים פורצי הדרך ברמה הארצית, עם טיפול איכותי ומקצועי וליווי של המטופלות בכל השלבים. את המרכז מנהל ד"ר דוד איסקוב, ועובדים בו 25 רופאים, 10 אחיות ו-6 עובדות מינהל. מדי שנה פוקדות את המרכז כ-62,000 אלף נשים והוא נותן שירות בכל תחומי רפואת הנשים והמיילדות.
2 צפייה בגלריה
ד"ר דוידוביץ במרכז וצוות מרפאת השד בזבולון
ד"ר דוידוביץ במרכז וצוות מרפאת השד בזבולון
ד"ר דוידוביץ במרכז וצוות מרפאת השד בזבולון
( דוד חורש)

היתרון הגדול של המרכז, הוא שכל השירותים ניתנים בו תחת קורת גג אחת: מיון נשים פועל בכל ימות השבוע, חדר ניתוח לניתוחים היסטרוסקופים, מרפאה לליקוי פריון והפריה חוץ גופית, מרפאה למחלות צוואר הרחם, מרפאה להריון בסיכון גבוה עם הרופאים המובילים ביותר בתחום, מרפאה אורוגיניקולוגית המאויישת ע"י הרופאים המובילים בתחום, מרפאת אולטרסאונד למעקב הריון ומיטב המומחים לביצוע סקירות מערכות ושקיפות עורפית, אולטרסאונד תלת-מימד לגלוי אבחנות תוך רחמיות.
כמו כן המרכז מעניק ליווי של עובדת סוציאלית על פי הצרכים במחלקה ואחיות שמתמחות בליווי הריון ובמידע גנטי. בזכות המקצועיות והשם הטוב שלו, המרכז נבחר למרכז הרפואי הראשון בקהילה שנותן ליווי להוראת סטודנטים לרפואה מאוניברסיטת בר- אילן וכן מהראשונים בארץ שקיבל הכרה מהמועצה המדעית לסבב התמחות במקצוע מיילדות וגניקולוגיה.
לדברי ד"ר איסקוב, "לאחרונה סיימנו מחקר בנושא סרטן השחלות שגם הוא יכול להוות פריצת דרך עתידית בגילוי מוקדם. רמת השירות הגבוהה וההצלחות הרבות בתחומים השונים מושכות לקוחות למרכז המגיעות אלינו מכל קצוות הארץ ומעבר של לקוחות מקופות אחרות שרוצות לקבל שירותים במרפאת פוריות במיוחד ובשאר השירותים שהמרכז נותן".

2 צפייה בגלריה
ד"ר איסקוב וצוות מרפאת הנשים בזבולון
ד"ר איסקוב וצוות מרפאת הנשים בזבולון
ד"ר איסקוב וצוות מרפאת הנשים בזבולון
(דוד חורש)

מה סוד ההצלחה של המרכז לבריאות האישה שבניהולך?
"מה שמאפיין את המרכז היא היכולת לתת שירות הנקרא 'רצף טיפולי'. המטופלות נפגשות עם הרופא במרפאה בזבולון ובמידה שיש צורך בהמשך טיפול בבתי החולים, בחלק גדול מהמקרים הן פוגשות את אותו רופא. המעבר של הלקוחות אלינו מהווה הבעת אמון שהמרכז שלנו הוא סיפור הצלחה".

"כל אישה היא עולם ומלואו"

אביבה דיין היא המנהלת האדמניסטרטיבית של המרכז. ביחד עם הצוות המקצועי היא נותנת כתף תומכת ללקוחות ולרופאים, נותנת שירות ONESTOP למטופלות ומלווה אותן בכל פנייה. בין השאר היא דואגת לקצר את אורך התור לבדיקות השונות הן בקהילה והן בבתי החולים בארץ.
"אני עצמי חוויתי ארבע שנים של טיפולי פוריות אינטנסיביים והפכתי לאמא", מספרת דיין. "אני יודעת מה עוברות הצעירות שמגיעות לקבל טיפולי פוריות ומה הן מרגישות אחרי שעברו הפלה. הן בוכות ומתייעצות איתי ואני נותנת להן את התקווה קדימה שבסופו של דבר הן יגיעו לנחלה ולאושר".

מרפאת השד בזבולון: "אנחנו נותנים להן תקווה"

הגישה המכילה הזו מתבטאת גם במרפאת השד בזבולון. ד"ר שירלי דוידוביץ', שמנהלת את המרפאה בשש השנים האחרונות, מספרת על מגוון השירותים: "במרפאה אנו מבצעים בדיקת שד ידנית ואולטרסאונד, כמעקב סדיר אחרי נשים ובכללן כאלו עם סיכון מוגבר לסרטן שד. במרפאה מבוצע בירור של ממצאים חשודים בשד, כולל ביופסיה, על מנת להגיע לאבחנה מהירה. המטרה היא להגיע לאבחון וגילוי של סרטן שד בשלב מוקדם. כשיש אבחון, הצוות כולו, הכולל רופאי כירורגיית השד, רופאים רדיולוגיים, אחיות שד, עובדת סוציאלית, וצוות אדמיניסטרציה, מלווה את המטופלת".
לדברי ד"ר דוידוביץ', לכל מטופלת מותאם הטיפול הרפואי הייחודי בעבורה. לצידו, התמיכה הרגשית הייעודית לה: “ישנן נשים שרוצות לדעת הכול על המחלה ויש שפחות. יש שרוצות לדבר עם עובדת סוציאלית ויש שמוותרות על כך. כל אישה היא עולם ומלואו ואנו קשובים לה ותומכים ברגישות בכל אחת לפי צורכה. טווח הגילאים שאנו מאבחנים הוא רחב. לפעמים אלו צעירות בנות 30 פלוס ולעיתים קשישות בנות 90 פלוס ואנו משתדלים תמיד ללוות כל אחת מהן ברגישות רבה. חלקינו גם מנתחים בבית החולים 'כרמל' בחיפה, כך שנשמר רצף טיפולי".

"נשים שהחלימו באות ואומרות תודה"

נושא נוסף שמטופל בקפידה במרפאה, הוא הטיפול הבירוקרטי בתורים לבדיקות ובירור נוסף לאחר האבחון. “אנו מסדירים את כל נושא הבדיקות והתורים במהירות האפשרית. הדבר חוסך מהנשים את ההתעסקות בכך ומאפשר להן להתרכז בהחלמה. יש נשים שהחלימו ובאות פעם בשנה ואומרות 'תודה', הן אינן שוכחות את שעשינו בעבורן וזה מאוד מרגש".
אורית גראו, מנהלת אדמיניסטרטיבית במרפאת שד, סיפרה כי היא מרגישה שהיא האדם הנכון במקום הנכון: “אני הראשונה שהנשים פוגשות במרפאה ואני גם האוזן הקשבת. אצלי מתחזקים, לפני שנכנסים לרופא. אני מרגישה שהעבודה הזו היא סוג של שליחות בעבורי. יש לפעמים דברים עצובים, אבל גם רואים אור בקצה המנהרה.
יש שנרפאות, ובאות להגיד לי 'שלום'. הן נותנות לי חיבוק חזק חזק ויש לזה המון משמעות בעבורי".

- מוגש מטעם כללית זבולון