אחרי 21 שנה בתיאטרון הצפון בקרית חיים, המנכ"לית עדי קאופמן (43) מסיימת את תפקידה, לאחר שהבינה שתיאלץ לוותר על ניהולו. השבוע, אחרי יריבות עסקית ארוכת שנים, החלה בתפקיד סמנכ"לית שיווק ואירועים של האמפי, החי פארק והיכל התיאטרון במוצקין. לטענת גורמים ברשת המתנ"סים, המינוי נעשה כחלק מהתייעלות אירגונית, ובמקום עובד אחר שנשא בתפקיד.
2 צפייה בגלריה
עדי קאפמן
עדי קאפמן
"התפקיד שלי כאן הרבה יותר רחב". עדי קאופמן
(צילום: אלעד גרשגוורן)
לפני 21 שנה החלה קאופמן את עבודתה בתיאטרון הצפון בקרית חיים. בתוך מספר שנים, כשהיא בת 33, מונתה למנכ"לית התיאטרון, והיתה לאחת הנשים הצעירות בתפקיד מסוג זה. באוקטובר 2020, בעיצומו של משבר בעולם התרבות, רכש גדי צדקה, מייסד 'התיאטרון העברי', את אולם ההצגות תיאטרון הצפון תמורת 15 מיליון שקל.
קאופמן נאלצה לסור מתפקידה, לאחר שצדקה הודיע כי ישמש גם כמנכ"ל התיאטרון. לדבריה, הוצע לה תפקיד של יועצת, אולם היא לא רצתה בכך, ובמקביל להתפרצות הקורונה, סיימה את עבודתה במקום.
"עזבתי את התיאטרון כי הבעלים הוא המנכ"ל שם עכשיו", אמרה ל"ידיעות המפרץ". "צדקה ביקש שאשאר בתפקיד יועצת, וסירבתי. זה תיאטרון יוצר שמפיק הצגות, נישתי, ואני פחות מתחברת לזה".
השבוע, אחרי כמעט שנה בבית, חזרה קאופמן, אם חד הורית לשלוש בנות, לעבוד אצל לא פחות מאשר המתחרים שלה במשך מחצית מחייה. היריבות במהלך השנים בין תיאטרון הצפון ובעליו לשעבר, גבי בן גלים, לתיאטרון מוצקין, שהקים ראש העירייה, חיים צורי, בניהולה של אשתו, סוקרה רבות בתקשורת, הגיעה לפתחו של בית המשפט והפכה לקרב תיאטראות שכלל נדל"ן, כסף והרבה פוליטיקה.
2 צפייה בגלריה
פנינה וגדי צדקה
פנינה וגדי צדקה
"תיאטראות נועדו לשתף פעולה".פנינה וגדי צדקה
(צילום: נחום סגל )
אחרי חודשים ארוכים בהם עמד התיאטרון שומם, ללא פעילות והכנסות, מינויה של קאופמן, לטענת גורמים ברשת המתנ"סים, צפוי להביא לצמצום ההוצאות, במסגרת התייעלות אירגונית שעוברת הרשת. קאופמן תנהל גם את האירועים בחי פארק, במקום עובד אחר שנושא במשרה וצפוי ככל הנראה לסיים את תפקידו. יצוין, כי צפויים שינויים נוספים ברשת המתנ"סים בתקופה הקרובה במסגרת תוכנית ההתייעלות שצפויה לכלול בין היתר, פיטורי עובדים, קיצוץ במשכורות וכדומה.
קאופמן תכהן תחת מנכ"לית היכל התיאטרון, דפנה צורי, ולדבריה היא סוגרת מעגל דווקא ביום שבו צוין 'יום האישה' ויוצאת לדרך חדשה. "זה מרגיש מצוין. זו שמחה גדולה. אני חושבת וחשבתי שהם עשו עבודה מצוינת והיו מתחרים ראויים", אמרה קאופמן השבוע. "התפקיד שלי כאן הרבה יותר רחב, כי זה כולל גם אירועים של החי פארק, בנוסף לתיאטרון. כיף לי לעבוד עם דפנה, זה איחוד כוחות".
"אני המנכ"ל של תיאטרון הצפון", אמר השבוע בתגובה גדי צדקה. "עדי לא עובדת פה כבר מהקורונה. היא אדם חופשי. היא עשתה פה דברים נפלאים, ואני מאחל לה הצלחה בכל דבר שהיא תעשה. תיאטראות נועדו לשתף פעולה אחד עם השני, לא להחליש".
עוד מסר, כי כעת הם נערכים לפתיחה מחודשת של התיאטרון מיד אחרי החג: "אחרי פסח, שירות הלקוחות חוזר, ובתחילת מאי תהיה פתיחה חגיגית של התיאטרון".
פורסם לראשונה: 12:45, 10.03.21