חברת "סופרבוס" זכתה במכרז להפעלת קווי המטרונית במטרופולין חיפה ותרחיב את היקף השירות ב-50 אחוז. זאת, במסגרת תכנית משרד התחבורה להגדיל בעשרות אחוזים את שירותי התחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ ולשפר באופן משמעותי את השירות לנוסעים.
2 צפייה בגלריה
קרן אצלאן, מנכ"לית סופרבוס
קרן אצלאן, מנכ"לית סופרבוס
"בשורות אדירות". קרן אצלאן, מנכ"לית סופרבוס
(צילום: גיל נחושתן)
חברת סופרבוס תפעיל את שלושת קווי המטרונית, המופעלים כיום על ידי חברת "דן צפון", ושני קווי מטרונית חדשים, בהם קו המנהרות (קו 4), המחבר את הקריות עם מרכזית חוף הכרמל ביציאה מחיפה, דרך מנהרות הכרמל וקו מטרונית חדש (קו 5) לעיר נשר, שיחבר בין צומת יגור דרך ציר בר-יהודה בנשר, ועד לשכונת הדר בחיפה.
המכרז החדש כולל הפעלת 120 מטרוניות, לעומת 100 מטרוניות כיום. במסגרת המכרז יופעלו לראשונה בישראל, 50 מטרוניות חשמליות, שיהוו כ-40 אחוז מצי הרכב של הזכיין ויאפשרו נסיעה מהירה ושקטה יותר. שאר המטרוניות יעמדו בתקן המחמיר של זיהום אוויר "יורו 6".
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "אנו ממשיכים לקדם את הרחבת רשת המטרונית לעכו ונהריה בצפון ולטירת הכרמל בדרום, ומתכננים להוסיף שירות עירוני נוסף בתוך חיפה, במטרה לאפשר לתושבי הצפון תחבורה ציבורית נגישה, מהירה וזולה".
חברת "דן בצפון" מפעילה כיום שלושה קווי מטרוניות, באורך כולל של כ-40 קילומטרים. קווים אלה חוצים את חיפה והקריות ומחברים בין ערי המפרץ לחיפה, דרך תחנות רכבת ישראל ומרכזי התחבורה באזור.
2 צפייה בגלריה
המכרז החדש כולל הפעלת 120 מטרוניות
המכרז החדש כולל הפעלת 120 מטרוניות
המכרז החדש כולל הפעלת 120 מטרוניות
(צילום: נחום סגל)
המטרוניות יזכו להעדפה בדרך, בצירים הקיימים והמתוכננים וברמזורים. הנהגים במטרוניות ייהנו מהפרדה פיזית בינם לנוסעים, שתאפשר להם נסיעה רצופה ובטוחה. משרד התחבורה הקצה תקציבים ייעודים לשיפור התשתיות במסלולי הקווים, בכללם הקמת סככות חדשות בתחנות, שיפור תחנות קיימות ועוד.
חברת סופרבוס תשדרג את מערכות הטעינה והתיקוף המוצבות בתחנות, וכן את שלטי המידע המעדכנים את הנוסעים על הגעת המטרונית בזמן אמת (next-bus), בשילוט משולב אינטראקטיבי, המציג גם מידע על הקווים השונים.
הקווים באשכול זה יופעלו בשתי פעימות. בעוד תשעה חודשים, תפעיל חברת סופרבוס את קווי המטרונית המופעלים כיום, בתוספת שיפורים נקודתיים, וכחצי שנה לאחר מכן תפעיל החברה גם את קווי השירות החדשים.
קרן אצלאן, מנכ"לית סופרבוס, ציינה בשיחה למיינט קריות: "זה מכרז יוקרתי, ואנחנו מאוד שמחים שזכינו בו. אני מבטיחה לתושבי האזור שמי שנכנס לנעלי דן בצפון חברה מקצועית ביותר שכבר 20 שנה פועלת בעולם התחבורה הציבורית, מבינה היטב את הצרכים של הלקוחות ואת המשמעות של תחבורה ציבורית עובר אלו שמשתמשים בה.
"אני מבטיחה העברת מקל חלקה והמשך שירות טוב. בנוסף יש בשורות אדירות כי הולכים להכניס כלים חשמליים למטרונית, ומטרונית חשמלית היא חידוש, היא שקטה, היא ידידותית לסביבה ולא מזהמת, אלו בשורות אדירות. וכל זה יקרה עם הוספת שני קווים, שזו גם בשורה לתושבים".
מה יקרה עם הנהגים שמועסקים כיום בדן בצפון?
"בכל נושא העובדים, נשב בצורה מסודרת יחד עם דן בצפון ונבחן ונראה איך מטפלים גם בתחום הזה, ברגישות ומי יכול להמשיך לעבוד גם בסופרבוס".
פורסם לראשונה: 17:30, 06.01.21