מרגה סגל (72), תושבת קרית מוצקין, דמות חינוכית מוערכת בקריות והמנהלת המיתולוגית של תיכון אורט מוצקין, נהרגה הלילה בתאונת דרכים קשה בצומת בארי בדרום הארץ, בעת שחזרה מרכיבת אופניים באזור. סגל נפצעה באורח אנוש, ומאוחר יותר נפטרה מפצעיה.
4 צפייה בגלריה
מרגה סגל
מרגה סגל
הקדישה חלק ניכר מזמנה לפעילויות ספורט. מרגה סגל ז"ל
(צילום: מתוך הפייסבוק)
מרגה החלה את דרכה בעולם החינוך בקריות כמורה, מחנכת ולאחר מכן כמנהלת קריית החינוך אורט מוצקין. היא נחשבה לדומיננטית, דעתנית שהטביעה חותם על המורים ועל תלמידיה. בשנים האחרונות עסקה בפעילות רכיבת אופניים.
אמש (שלישי) בסיום פעילות רכיבה בדרום הארץ, היא הצטרפה כנוסעת לרכב. לדברי בני משפחה, נהג הרכב הגיע לצומת ומשאית התנגשה ברכב בעוצמה בצידו של הנהג. הנהג נפצע קל, סגל נלכדה ונפצעה אנושות.

4 צפייה בגלריה
מרגה סגל
מרגה סגל
הקדישה חלק ניכר מזמנה לפעילויות ספורט. מרגה סגל ז"ל
(צילום: מתוך הפייסבוק)

באורט מוצקין, קרית החינוך אותו ניהלה במשך 11 שנים, ערכו הבוקר (רביעי) שיח לזכרה. שרה פינטו, מנהלת אורט מוצקין, שהחליפה אותה בתפקיד, סיפרה הבוקר (רביעי) למיינט קריות: "צמחתי בבית הספר כשמרגה הייתה מנהלת, הייתי מרכזת שכבה, ולאחר מכן מנהלת חטיבה עליונה תחתיה.

4 צפייה בגלריה
מרגה סגל
מרגה סגל
מנהלת אורט קרית מוצקין לשעבר. מרגה סגל
(צילום ארכיון: דורון גולן)

"אני זוכרת אותה כמנהלת טובה שידעה לפזר סמכויות, התלמידים זוכרים אותה כמנהלת הג'ינג'ית שהייתה יוצאת איתם למסעות וקופצת איתם בג'בלאות". בשעות הערב המאוחרות הגיעה הבשורה: "מישהו שלח לי פוסט ובו נכתב שהיא נהרגה, קיבלנו את זה בהלם גדול, חיכינו לשמוע אישור לכך מבני המשפחה שלצערנו אישר לנו את הפרטים. הבוקר כינסנו את חברי הצוות, בעיקר חברי הצוות הוותיקים שעוד זוכרים ומכירים את מרגה והעלנו זיכרונות יפים ממנה".

4 צפייה בגלריה
זירת התאונה הטרגית בצומת בארי בדרום
זירת התאונה הטרגית בצומת בארי בדרום
זירת התאונה הטרגית בצומת בארי בדרום
(צילום: צלם לא ידוע, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

לפני כ-12 שנים החליטה מרגה לסיים את תפקידה כמנהלת בית הספר. מאז פרשה לגמלאות הקדישה חלק ניכר מזמנה לפעילויות ספורט ופנאי. היא הצטרפה לטיולי טרקים, רכבה על אופניים, המשיכה להיפגש עם תלמידיה.
תלמידה לשעבר סיפרה: "היא אשת חינוך מהמעלה הראשונה, לא היו ולא יהיו כמותה, הייתה קשוחה, אבל גם עוטפת וחמה. כל כך מצער לשמוע איך היא סיימה את חייה". היא אף התנדבה באקי"ם ובמסגרת התנדבותה הגיעה לבית הספר.
יו"ר האופוזיציה, ציקי אבישר, היה שכן של סגל: "בצער ובהלם קיבלתי את ההודעה על פטירתה בטרם עת של חברתי ושכנתי הטובה מרגה סגל. אני כואב את כאב ילדיה ונכדיה שאיבדו אמא וסבתא נדירה. אשת חינוך ומנהלת קריית החינוך העירונית בעבר, שהייתה ונותרה נערת פרחים נצחית, היפית, שלא נתנה לאף מסגרת לכלוא אותה או להגדיר אותה. מאז פרישתה לגמלאות מרגה חיה חיים פעלתניים וספורטיביים בארץ ובעולם. צעירים ממנה התקשו להדביק את קצבה המהיר.

קראו גם:

"בשנים האחרונות היא ייעצה לי בתחומי החינוך ולקחה חלק פעיל בתנועת רוח חדשה במוצקין. עצותיה המחכימות, האנרגיות הטובות, שמחת חייה, עליזותה וצבעוניותה יחסרו מאוד גם לי, אבל הם גם מקור לנחמה ולמורשת שתמשיך להדהד".
פורסם לראשונה: 11:34, 15.02.23