הורים בקרית מוצקין טוענים, כי עמותת הספורט פתחה חוגי ספורט לילדים, למרות שהם לא מתחרים. זאת, לטענתם, בניגוד להוראות משרד הבריאות, שמאשר פעילות תחרותית בלבד. כמו כן טענו, כי העמותה מסרבת להשיב להם כספים במקרה שילדים לא הגיעו לאימון כי היו בבידוד.
1 צפייה בגלריה
כדורגל
כדורגל
"החליטו להחזיר את כולם, בלי שום קשר להנחיה"
(צילום אילוסטרציה: ShutterStock)
בתחילת החודש, מספרים ההורים, קיבלו הודעה על פתיחת כל חוגי הספורט של העמותה. "חוק הספורט מדבר על חזרה של חוגים תחרותיים בלבד, כלומר מי שמשחק בליגה בלבד. עמותת הספורט במוצקין החליטו להחזיר את כולם, בלי שום קשר להנחיה", סיפר אחד ההורים.
"החזירו את חוגי הכדורגל שאינם בליגה, את הצעירים בכדורסל, שגם הם לא בליגה, וגם את הבנות הצעירות של התעמלות אומנותית שאינן מתחרות החזירו לאימונים. זה סיכון בריאותם של הילדים הצעירים ושל האזרחים". בשבוע שעבר התגלה שאחת המתאמנות חלתה בקורונה.
עוד בחדשות:
"הילדים חזרו לאימונים בהוראה של המנכ"ל. ביום שישי בלילה, כל הבנות של התעמלות אומנותית קיבלו הודעה שהן צריכות להיכנס לבידוד, לאחר שאחת מהן אובחנה כחולת קורונה", סיפרה אחת האמהות.
"רק כעת אנחנו מבינים שבעיקרון מי שאמור להגיע לחוגים הם רק ספורטאים תחרותיים. הבנות שלנו יוצאות לתחרויות, אבל זה לא ברמה כזאת שהיו צריכים לחזור כרגע לאימונים. אין תחרויות לילדות הקטנות עכשיו, ולא היה צריך לפתוח את החוג".
טענה נוספת של ההורים היא לגבי החזר הכספים על ימי בידוד. "אחת התלמידות נעדרה מאימונים לאחר שהוכנסה לבידוד עקב חשיפה לחולה קורונה בבית הספר, אולם לא אישרו לה החזר על השבועיים האלה. אנחנו משלמים 500 שקל לחודש, לא מעט. למה לא להחזיר?".
מעמותת הספורט נמסר: "ענפי הספורט אשר נפתחו לפעילות במסגרת העמותה הם הענפים אשר מוגדרים כתחרותיים על ידי משרד התרבות והספורט ומשרד הבריאות בלבד. העמותה כפופה להנחיות הממשלה בנושא הקורונה והחזרה לפעילות, ופועלת בתיאום מלא ושיתוף פעולה עם משרד הבריאות.
"השמירה על בריאות המתאמנים שלנו היא ערך עליון עבורנו. המתעמלת אשר אומתה בקורונה התאמנה במסגרת התחרותית בענף ההתעמלות האומנותית, ואנו מאחלים לה החלמה מהירה ובריאות איתנה".
לגבי ההחזרי תשלום נמסר: "העמותה מחזירה כספים על פי נוהל שנקבע מראש, לאחר מילוי טופס החזרים שבו מפורטת סיבת הבקשה. הטופס מועבר לאישור מנכ"ל העמותה. כבר היו לא מעט מקרים בעבר בהם הוגשה בקשה כזאת וגם אושרה. הדבר כמובן גם נכון ורלוונטי להורי הבנות של התעמלות אמנותית אשר בבידוד".
ממשרד התרבות והספורט נמסר: "יש איסור על חוגים ללא קשר לענפים. מותרת פעילות לספורטאים תחרותיים (לפי ההגדרה שבמסמך), קטינים ספורטאים תחרותיים בוגרים - אסור למעט ענפי המים וספורט מוטורי. מותר ספורטאים מקצועיים, סגל ייצוגי, ליגות בכירות".
לכל העדכונים - חדשות הקריות