בסוף השבוע שעבר קטפה היא-לי זקרויסקי (15) מביאליק את המקום הראשון בתחרות הגו'דו 'אליפות ישראל לקדטים' (עד גיל 18) ברעננה. את דרכה בעולם הגו'דו החלה זקרויסקי בעקבות אחותה הגדולה, כבר בגיל ארבע. היא נרשמה לחוג ג'ודו, במועדון הג'ודו האריה הלבן בקרית ביאליק של משפחת וולין המוכרת בענף, שם מתאמנת עד היום.
2 צפייה בגלריה
היא-לי זקרויסקי
היא-לי זקרויסקי
החלה להתאמן בווינגט בגיל 11. היא-לי זקרויסקי
(צילום: פרטי)
אביה, ג'קי זקרויסקי סיפר: "היא-לי ראתה את אחותה הגדולה ורצתה גם, אנחנו רשמנו אותה ולא תיארנו לעצמנו עד כמה זה יהפוך להיות תחום משמעותי בחיים שלה ושלנו. ראינו שהיא טובה מאוד וגם מאד רוצה את זה, ובגיל עשר כשהתחילה להתחרות ולהביא מקומות ראשונים, גם הבנו שיש לה עתיד בתחום".
זקרויסקי, תלמידת כיתה ט' בבית הספר אורט דפנה, החלה את דרכה בעולם הגו'דו כשהייתה כבת 11 בלבד החלה זקרויסקי להתאמן בווינגייט במסגרת טרום קאדיטיות פעם בשבוע, כשהייתה כבת 14 כבר עברה לאימוני הקאדיטיות בווינגייט פעם בשבוע, ואימון שבועי נוסף במסגרת נבחרת הג'וניור גם כן בווינגייט. זאת בנוסף לארבעה אימונים נוספים, מדי שבוע.
הניצחון המרשים של זקרויסקי בסוף השבוע האחרון מגיע לאחר שורת ניצחונות בארבעה תחרויות קודמים באליפות ישראל: שנתיים רצופות בתחרות ילדים בגילאי 10-12, ושנתיים רצפות נוספות בתחרות ילדים בגילאי 12-14, וכעת שוב. היא-לי זקרויסקי, סיפרה: "תמיד אהבתי ג'ודו, אבל אחרי התחרות הראשונה בגיל עשר הרגשתי גאווה גדולה כשניצחתי, וזה עורר בי תיאבון לנצח ולהצליח בתחום.
2 צפייה בגלריה
היא-לי זקרויסקי
היא-לי זקרויסקי
"זהב באולימפיאדה ולא שום צבע אחר". היא-לי זקרויסקי
(צילום: פרטי)
"בתחרות האחרונה היה לי לחץ גדול לפני המשחק. הייתה לכולם ציפייה גדולה ממני שאקח את המקום הראשון, ופחדתי לאכזב. אבל כשעליתי על הבמה והקרב התחיל, הייתי מרוכזת רק במטרה פשוט התנתקתי מהכל. הזכייה ורגע ההכרזה היו מרגשים מאוד".
הזכייה באליפות ישראל (למתחרים עד משקל 52) בזכות הניקוד המירבי שקיבלה, מציב את זקרויסקי במקום הראשון בישראל. בקרוב תשתתף בסס תחרויות בקרואטיה, צ'כיה, ורומניה ובתחרות אליפות אירופה.
ג'קי זקרויסקי: "יש עלויות משמעותיות, לא מעט הוצאות על חליפות ג'ודו שיש לחדש, ועלות נסיעות לתחרויו. בכל תחרות שהיא נוספת רק במידה ויש זכייה במקום הראשון אז יש החזר מלא לנסיעה מטעם האיגוד, בזכיה במקום השני יתקבל החזר של 50% ובמשקום השלישי החזר של 35% מהוצאות הנסיעה. בימים אלה אנו מחפשים אחר חברה שתרצה לפרסם ולסייע במימון התחרויות".
על השילוב של הגו'דו בלימודים ובחיי החברה מספרת: "אני לומדת בחטיבת הביניים של אורט דפנה, ולשמחתי הגדולה יש הרבה התחשבות וסיוע מצד בית הספר. יש גם ויתורים כמו זמן עם חברים וחברות אבל זה לא משהו שכואב לי כי אני מקבלת משהו לא פחות טוב זה הגו'דו, החברים מהג'ודו והגשמת החלום".
מה החלום?
"זהב באולימפיאדה ולא שום צבע אחר".