כדורסל: הפסקת הליגה הביאה את הפועל עכו לראשונה בתולדותיה לליגה הלאומית. בין השחקנים שהובילו אותה לשם, אם לא הבולט שביניהם, וללא ספק המפורסם ומושך הקהל, היה השחקן הוותיק (42) עידו קוז'יקרו. עכו תיאלץ לחפש לעצמה סנטר חדש, כי לאחר שעמד במשימה, הוא כבר עם הפנים לקבוצה הבאה.
1 צפייה בגלריה
עידו קוז'יקרו במדי הפועל עכו
עידו קוז'יקרו במדי הפועל עכו
"אין כמו לגזור רשתות בסוף העונה". עידו קוז'יקרו
(צילום: נחום סגל)
בפוסט שפרסם אחרי הבשורה על העלייה כתב קוז'יקרו: "נכון שלא ככה רצינו לעלות ליגה. באמת שרצינו לגזור את הרשתות, ולא משנה מול מי ובאיזה אולם, למרות הכל עשינו עונה יפה והתגברנו על הרבה פציעות ומשברים כמו שקבוצה במקום הראשון צריכה".
אחרי כל הקריירה הארוכה והמפוארת שלך, התרגשת מהעלייה?
קוז'יקרו: "זאת ללא ספק עלייה מוזרה, בצורה כזאת עוד לא עליתי ליגה לשמחתי, אבל בסופו של דבר זה ספורט. אני אמנם לא אובייקטיבי, אבל חושב שהאיגוד קיבל החלטה נכונה לסיים את הליגות. אי אפשר להחזיר את הקבוצות והשחקנים לפעילות בשלב כזה, זו יכולה להיות סכנה בריאותית לכל השחקנים. לא התאמנו כמעט ארבעה חודשים, ופתאום להחזיר את הליגה לפלייאוף זה לא בר ביצוע.
"היינו הקבוצה הכי טובה בליגה, זה נראה ככה בטבלה והתגברנו במהלך העונה על משברים ופציעות. נכון, אין כמו לגזור רשתות בסוף עונה ולחוות את ירידת המתח של ניצחון בגמר ולעלות ליגה, אבל עדיף את זה מכלום, ולמרות הטעם החמצמץ, עדיין יש מתיקות בעלייה הזאת".
עכו מנסה כבר שלוש שנים לעלות לליגה השנייה. בשנה שעברה הצליחה לסיים כמעט עונה שלמה ללא הפסד, אך הודחה בשלב חצי גמר הפלייאוף.
על הנייר הרגיש שאתם יותר יציבים השנה.
"בעונה הקודמת דרסנו את הליגה ובפלייאוף עשינו פיפי במכנסיים. השנה היינו חדורי מטרה בדיוק כמו השנה שעברה. ישבתי מול ההנהלה גם בקיץ הקודם וגם בקיץ הזה, והייתי מוכן לרדת במשכורת נטו לטובת בונוס עלייה גדול. אני מקווה שההנהלה תעמוד בהתחייבויות שלה כלפי השחקנים למרות כל מה שקרה בקורונה. עדיין לא קיבלנו את כל הכספים ועדיין לא נפגשו איתנו ונתנו לנו תשובות ברורות".
אתה עוד סופר עליות?
"זאת עלייה שנייה שלי מארצית ללאומית, אחרי שעשיתי את זה עם מכבי קרית מוצקין לפני שלוש שנים. היו לי שנתיים טובות בעכו, בהנהלה האמינו בי גם בעונה שעברה, כשהייתי פצוע. השנה היה לנו מאמן ענק, עודד הנדלר, שהרבה מגיע לו בעלייה הזאת, חלק גדול וחשוב מאיך שהקבוצה נבנתה ונראתה. עברתי המון מאמנים ושיחקתי תחת הגדולים ביותר, ועודד הוא מאמן שמבין כדורסל אבל לא פחות מזה מבין את השחקן, וזה סוד הקסם שלו, שאין להרבה מאמנים. אין לי ספק שזה ייקח אותו רחוק בקריירה".
זו היתה עונה מוזרה עבורך, פתחת אותה בצילומים ל'הישרדות' וסיימת בעליית קורונה.
"יצאתי לצילומים באמצע אוגוסט ופספסתי שלושה שבועות ראשונים של האימונים. אחרי הישרדות היתה לי תקופת הסתגלות יחסית ארוכה כדי לחזור לממדים. התחלתי את העונה בריא אבל חלש פיזית, כי הורדתי שם במשקל ובמסת שריר, וראו את זה, ואחרי חודש וחצי כבר ראו את השינוי".
היה לך כל כך טוב בעכו, לא מדגדג להמשיך איתה ללאומית?
"אני לא רואה את עצמי משחק בליגה הלאומית. בגיל שלי, אם אני לא נהנה, אין שום טעם שאעשה את זה. היו שנים בליגת העל שסבלתי מכדורסל, אבל זה היה המקצוע, ובשלוש השנים בעכו נהניתי מאוד, גם מהאנשים וגם מהעיר ומהכדורסל. עכשיו אני צריך למצוא קבוצה חדשה, אני מקבל הרבה הצעות מכל מיני מקומות, ושמח שיש לי ביקוש ושיש לי את הרעב לשחק עדיין, יותר מהרבה שחקנים צעירים בליגה, אם לא מכולם, ואני מאוד נהנה מכדורסל".

"אין כמו לגזור רשתות בסוף העונה". עידו קוז'יקרו במדי הפועל עכו
צילום: נחום סגל