כדורגל ליגה א': המו"מ לאיחוד קבוצות הבוגרים של מכבי צור שלום/ביאליק לעירוני קרית אתא בעיצומו, אך רחוק מסגירה. אם המהלך יבשיל, תיקרא הקבוצה מכבי קרית אתא/קרית ביאליק.
1 צפייה בגלריה
מו"מ מתקדם. טום אזריאל
מו"מ מתקדם. טום אזריאל
מו"מ מתקדם. טום אזריאל
(צילום: פרטי)
מאז פורסמה הידיעה בשבוע שעבר זכה המהלך לתמיכה רחבה בקרב לא מעט גורמים בשני המועדונים, ואף לברכתם של ראשי הערים יעקב פרץ ואלי דוקורסקי, ונראה שהכדור נמצא כרגע בעיקר בצד של אנשי צור שלום.
גורם המעורב ברזי המהלך ציין כי נערכו מספר פגישות בין נציגי הקבוצות, שהגיעו להסכמות על לא מעט סוגיות. מנגד, עדיין קיימות בעיות טכניות שעלולות למנוע את האיחוד. הראשונה מביניהן: המהלך יביא באופן טבעי לפירוקה של אחת הקבוצות.
מנכ"ל צור שלום, טום אזריאל: "התוכנית היא להקים קבוצה מאוחדת שתשחק בליגה א' ותקבל תמיכה משתי הרשויות, אתא וביאליק, בתקציב גבוה יותר ממה שיש כיום לשני המועדונים. המטרה היא לבנות קבוצה אטרקטיבית שתכוון לעלות לליגה הלאומית בתוך שנתיים. אני מאמין שהאיחוד יכול להחזיר את הקהל המקומי שהיה לשתי הקבוצות לפני כמה שנים טובות, ולסחוף קהל חדש של אוהדים צעירים, לקראת בניית אצטדיון בקרית ביאליק. בשנים האחרונות התקיימו כמה פעמים שיחות לגבי קבוצה אחת חזקה לאזור, שלא התקדמו לשלב מו"מ".
היכן עומדים כרגע פני הדברים?
"ממשיך להתנהל מו"מ מתקדם על קונספט האיחוד, ניהול סמכויות, הגדרת תפקידים ומשך ההסכם. בכל מה שקשור לנושא המקצועי, הכולל צוות אימון, מתקן אימונים, ומגרש ביתי במשחקים - עדיין לא הגענו לשם".
אחת הקבוצות תתפרק?
"מן הסתם, קבוצה אחת תצטרך להתפרק, ולהירשם על הקבוצה שאיתה היא מתאחדת. עם זאת, העמותות ומחלקות הנוער של המועדונים מתוכננות להישאר במתכונת שהן מתנהלות כיום".
קפטן קרית אתא בעונה שעברה, יוחאי כהן, שיתמנה העונה למנהל המקצועי של המועדון, גם הוא בעד האיחוד: "מהלך כזה ישרת את האינטרסים המקצועיים של שני הצדדים בראייה לטווח הארוך. בשנים האחרונות היינו עדים לכך ששתי הקבוצות נלחמו על הישרדותן בליגה, והגיע הזמן שהשאיפות יהיו הרבה יותר מזה".