"כל אחד שעוסק בספורט אולימפי מפנטז על הרגע שיעמוד על הפודיום", אמרה אנסטסיה גורבנקו (17 וחצי) ל-mynet קריות לפני שלושה חודשים ונדמה היה שגם היא לא האמינה שהפנטזיה יכולה להתגשם כבר מחר (שלישי, 04:50 בבוקר שעון ישראל).
2 צפייה בגלריה
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
הדהימה את כולם. אנסטסיה גורבנקו
(צילום: עוז מועלם)
השחיינית הצעירה מהקריות עלתה הבוקר (ב') לגמר ההיסטורי ב-100 מ גב. גורבנקו ממכבי קרית ביאליק הפכה לראשונה מבין השחייניות הישראליות בהיסטורית השחייה הישראלי שעלתה לגמר אולימפי ועוד במקצה הפחות חזק שלה.
2 צפייה בגלריה
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
האישה הראשונה במעמד של גמר אולימפי אישי בשחייה. גורבנקו
(צילום: עוז מועלם)
כולם האמינו וציפו שגורבנקו תעשה את זה ב-200 מ גב, אבל היא הדהימה את כולם כששברה את השיא הישראלי ב-100 מ' גב והעמידה אותו על 59.30 וכאמור העפילה לגמר.
המקצה שלה בחצי הגמר היה מדהים והתוצאה המצוינת מיקמה אותה במקום הרביעי במקצה שלה ולאחר המקצה השני היא ממוקמת מבחינת הזמן שקבעה במקום השמיני למקצה הגמר.
לפני כשנה היא השיגה את הכרטיס לאולימפיאדת טוקיו 2020, והיתה אמורה לארוז מזוודה ולהמריא למזרח. אלא שהתפשטות נגיף קורונה הפכה את התוכניות.
עוד לפני שהשיגה את הקריטריון זכתה השחיינית הצעירה במדליית זהב באולימפיאדת הנוער והיא גם סגנית אלופת אירופה לנוער במקצה זה וב-50 מטר גב. השנה קבעה גורנבקו תוצאות נהדרות שהציבו אותה במקום הראשון בישראל במקצי 200 מעורב אישי, 50 מטר גב, 100 מטר גב, 200 מטר חזה, 200 מטר מעורב אישי ו-400 מטר מעורב אישי.
גורבנקו הפכה לאחת התקוות הגדולות של הספורט הישראלי. באוגוסט 2020 החזיקה בחמישה שיאים (שני שיאי גילאים ושלושה שיאים ישראליים) בפרק זמן של 48 שעות. היא עשתה זאת בתחרות סיום העונה של איגוד השחייה, שהתקיימה בבריכה הלאומית של מכון וינגייט (25 מטר).
פורסם לראשונה: 11:10, 26.07.21