ממש היום, 18 בפברואר, גרגורי ורגאס חוגג יום הולדת 36 אבל הוא מגחך כשאני מעלה את עניין הגיל שלו. "אני טכנית בן 36, אבל מרגיש בן 20", הוא אומר. ורגאס חזר הקיץ לקדנציה רביעית בחיפה, הפעם באדום. אחרי שלוש קדנציות במכבי חיפה, שכל אחת מהן הייתה טובה מקודמתה, ורגאס נראה כמו יין ישן נושן שרק משתבח עם השנים. הקהל של מכבי חיפה היה מטורף עליו, וכעת אלו אוהדי הפועל חיפה שמתמוגגים.
1 צפייה בגלריה
גרגורי ורגאס הפועל חיפה
גרגורי ורגאס הפועל חיפה
גרגורי ורגאס הפועל חיפה
(אורן אהרוני)
לפני שנתיים הוא הפך קבוצה שמועמדת לירידה לקבוצת צמרת. השנה הוא הגיע לצד השני של העיר, ובינתיים הוא מספק את הסחורה. הפועל חיפה בדרך לפלייאוף, יש לו חלק מרכזי בניצחונות, וגם אם המספרים שלו הם כבר לא אותם מספרים מדהימים, עדיין ורגאס זה ורגאס עם האנרגיות, הקשיחות והמחויבות.
למרות שהמספרים מעט התמתנו הוא עדיין מספק את הסחורה. בינתיים הוא משחק 30 דקות למשחק, נותן כמעט 11 נקודות, 4.5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים למשחק. אלו לא המספרים המטורפים של העונה האחרונה במכבי חיפה, אבל זה עדיין נתון מרשים, בטח עבור שחקן בן 36. אגב, האחוזים שלו מהקו ומהשלוש השתפרו השנה. 40 אחוז מהשלוש ו- 83 אחוז מהקו הם מספרים יפים מאד. יין ישן שמשתבח, כבר אמרנו?
פרט מעניין שחובה להזכיר. הוא שיחק גם בצרפת, ספרד ורומניה, אבל באף מקום לא זכה להצלחה אדירה כזו.
זו כבר קדנציה רביעית שלך בחיפה, לא שיחקת באף עיר אחרת בארץ.
"אני אוהב את חיפה, חיפה זה הבית השני שלי אחרי ונצואלה. גם מבחינה מקצועית אני מרגיש התאמה לקבוצות בהן שיחקתי כאן. אני רוצה להישאר בחיפה, לסיים כאן את הקריירה שלי, אני אוהב את ישראל, באף מקום לא הצלחתי מקצועית כמו בישראל".
בקדנציה הקודמת במכבי חיפה הייתה לכם קבוצה מצוינת. מרגיש פספוס שהמגפה עצרה אתכם?
"הייתה לנו קבוצה מדהימה. אני הייתי בכושר מצוין, ג'יימס יאנג שיחק אדיר, בן ארצי נסטור קולמאנרס היה נהדר. המאמן דניאל סאואנה ניצח על מקהלה נהדרת, לא יודע לאן היינו מגיעים, לא יודע אם היינו לוקחים אליפות, אבל שיחקנו נהדר עד שהמגפה עצרה הכול".
היו חששות וספקות בנוגע אליך. אמרו שאתה מגיע להפועל בגיל מבוגר.
"כבר אמרתי שהגיל לא אומר כלום. אני מרגיש צעיר, אני בכושר מצוין, הגוף שלי מרגיש נהדר. כל שנה שואלים אותי על הגיל שלי, וכל שנה אני עונה על הפרקט".
בתקופה האחרונה נכנסתם למומנטום.
"אנחנו משחקים מצוין, ונמשיך כך. יש לנו קבוצה טובה שמתאמנת קשה, כולם בקבוצה מרגישים מחויבות, כולם עם המון מוטיבציה, לקח לנו זמן להתחבר".

"מתעניין במכבי חיפה"

אתם ווינרים או ברי מזל? למשל, השלשה על הבאזר של נסטרנקו בגליל.
"אין ספק שאנחנו ווינרים. כולם בקבוצה ווינרים. לכולם יש מחויבות, כולם תחרותיים, ולכולם יש המון אופי. השלשה של נסטרנקו מסמלת את האופי הנהדר של הקבוצה. אנחנו במינוס שלוש, פסק זמן, המאמן ידע שאף אחד לא ישמור על נסטרנקו כי הוא לא זורק שלשות אף פעם, אז בתרגיל מבריק הוא אמר לי דווקא להוציא לנסטרנקו, ואיגור הדהים את כולם וצלף שלשה".
ווינרים מספיק כדי להגיע לפיינל פור ?
"אנחנו בהחלט יכולים להגיע לפיינל פור, אבל עוד מוקדם לדבר על זה. יש לנו עוד הרבה משחקים עד אז, אנחנו נמשיך לשחק ולהתאמץ ולהיות הכי טובים שאפשר, בתקווה להיות שם".
אתה נחשב לשחקן הגנה מעולה. מה הסוד?
"הסוד הוא מחויבות. כששחקן מרגיש מחויבות לקבוצה, הוא קודם כל נותן הגנה. זו מחויבות לקבוצה, מחויבות לקהל, מחויבות לעצמך. אני דוחק בחברים לקבוצה שירגישו מחויבות לקבוצה. מחויבות זה לתת הגנה בראש ובראשונה"..
קבוצתך לשעבר, מכבי חיפה, מגמגמת אי שם בליגה השנייה. אתה מתעניין במה שקורה שם?
"ברור שאני מתעניין במכבי חיפה. יש לי שם חברים, הקהל שלהם אוהב אותי, לפעמים אני הולך למשחקים שלהם, אני מאחל להם שיעלו לליגת העל בחזרה כמה שיותר מהר. יש לי הרבה אהבה למכבי חיפה, אני זוכר להם על כל התקופות הנהדרות, ומחכה לרגע שהם יחזרו למקום שהם שייכים אליו".