"עד היום יש געגוע לשחקנים של אז", אומר השבוע, אלון חזן, מכוכבי הקבוצה המהוללת של מכבי חיפה מודל 93/94 וכיום מאמן הנבחרת הצעירה.
5 צפייה בגלריה
אלון חזן
אלון חזן
אלון חזן
(גיל נחושתן)
בראיון מיוחד ל"ידיעות חיפה", מתייחס חזן, 54, יוצא מחלקת הנוער של הפועל אשדוד, למ.ס אשדוד, היריבה הבאה של מכבי חיפה, חוזר לעונת האליפות הגדולה ההיא, וגם מתייחס לעתידו.
מ.ס אשדוד זה עוד משחק מוקש מבחינת מכבי חיפה?
"זה לא משחק מוקש. כל קבוצה שרצה לאליפות יודעת שיש יריבות שנוחות על הנייר אך מסוגלות להפתיע. המזל הכי גדול של מכבי חיפה זה מה שקרה לה מול הפועל ירושלים. כולם חשבו שהם לקחו מטוס קרב לאליפות אבל הם קיבלו סטירה. רן בן שמעון יודע להעמיד קבוצה טקטית טוב מאוד, יש להם מהירות במתפרצות. הדברים תלויים במכבי חיפה".
נראה כי היריבות מתחילות ללמוד את מכבי חיפה. החומר הנוכחי יספיק לזכות באליפות?
"אני לא חי אותם ביום יום. ברק בכר חי את השחקנים ויודע מה הוא צריך. יש להם סגל רחב מאוד. יש מקום לחזק בעמדת המגן הימני. סטריין פציע. אולי הייתי מביא עוד חלוץ. (הראיון נערך לפני הצטרפותו של מאוויס צ'יבוטה־ ש.א) מכבי חיפה לא רק חזקה מאוד, הליגה חלשה יותר בהשוואה לשנים עברו. אם מכבי חיפה לא תמעד כפי שקרה, העליונות שלה תספיק לאליפות".
5 צפייה בגלריה
אלון חזן
אלון חזן
אלון חזן
(גיל נחושתן)
עדיין חיפה נראית איכותית יותר מבאר שבע הטקטית.
"אין ספק שחיפה יותר עוצמתית. כשנדבק לה היא מפרקת את היריבות שלה. באר שבע יעילה מאוד. רוני לוי מפיק ממנה ניצחונות שבעבר היינו אומרים ניצחונות של אליפות".
היו תהיות אם דין דוד יכול להיכנס לנעליו של רוקאביצה.
"אם דין מבקיע 10 שערים בשלב כזה של העונה אז הוא מחפה על ניקיטה. לכל אחד יש סגנון שונה של משחק. מכבי חיפה חיפשה מישהו שיספק מספרים ועם כל הכבוד לניקיטה דין מספק את הסחורה בצורה מצוינת".
מה חסר לו כדי להפוך לחלוץ מפחיד?
"ניסיון במעמדים האלה. הוא שיחק בקבוצות בלי מעמדים כאלה. הוא נכנס טוב לעונה. הוא יצטרף יציבות לאורך כמה עונות כדי לבסס את עצמו לשחקן מוביל במכבי חיפה, הוא צעיר ומוכשר, אם הוא ימשיך כמו שהוא התחיל, מכבי חיפה הרוויחה חלוץ מצוין".
5 צפייה בגלריה
דין דוד
דין דוד
דין דוד
(עוז מועלם)
קני סייף יכול לשדרג את מכבי חיפה?
"מה שטוב בחיפה שהיא תמיד שואפת לצרף שחקנים. סייף שחקן מצוין ויצא לאירופה. פציעה פה ושם גרמה לדעיכה. הוא שחקן עם כדרור ויכול להיות תוספת כוח משמעותית למכבי חיפה".
מוחמד כנעאן הוא פספוס של מכבי חיפה?
"הוא לא פספוס, הוא הרווח של הכדורגל הישראלי. במכבי חיפה הוא לא היה מקבל דקות משחק ראויות. בנוער של אשדוד הם ידעו מתי הוא יהיה בקבוצה הבוגרת. הוא מקבל דקות ומוכיח את עצמו. מכבי חיפה איבדה שחקן אבל הכדורגל הישראלי הרוויח שחקן שמוכיח מה הוא שווה. הוא יהיה בשלב מוקדם מאוד באירופה".
למ.ס אשדוד יש תדמית של קבוצה חסרת זהות עם מעט קהל.
"לגבי חסרת זהות זה השתנה לחלוטין. זו קבוצה שדוגלת בהצמחה של צעירים והיא עושה את זה בצורה טובה. היא מאפשרת לצעירים להגיע לבוגרים ולקבל דקות. ג'קי נותן את הקרדיט למאמן לא לחשוש. הוא משקיע הרבה מאוד בנוער. לגבי קהל זה בעייתי, מי שצומח בעיר שלו מגיע למצב שהשנאה אצלו גדולה יותר מהאהבה. לא מפרגנים. רואים מה שג'קי עושה, זה ממש הביביי שלו. הקהל חייב להבין שיש לו קבוצה עם זהות מקומית, וחייב לתמוך בה לא רק כשקבוצות גדולות באות".
5 צפייה בגלריה
אלון חזן
אלון חזן
אלון חזן
(גיל נחושתן)
עיר כמו אשדוד ראויה למתקן ראוי.
"אני יכול לספר לך שמעבר לזה שאני איש כדורגל, אני עובד במחלקת הספורט בעיריית אשדוד. אנחנו לא בשלב התוכניות אלא בשלב הביצוע. האצטדיון יוקם תוך 3 שנים. יהיה אצטדיון מפואר מאוד".
ועדיין ג'קי בן זקן מתמחה באקזיטים. למה לא נבנית קבוצה הישגית?
"הקבוצה שלו מאוד הישגית. זו לא חוכמה להביא רכש ולהתמודד בצמרת. יש לו צעירים שמביאים המון התלהבות. הוא שחרר שחקנים עם המון ניסיון והשפעה, והוא מצליח להביא צעירים איכותיים".
5 צפייה בגלריה
צ'ארון שרי חוגג את השער שכבש
צ'ארון שרי חוגג את השער שכבש
פייבוריטים לאליפות. המכבים חוגגים
(צילום: עוז מועלם)

"אי אפשר להשוות בין עטר לאצילי"

איזו מכבי חיפה גדולה יותר. זו של 93\94 או זו של היום?
"זו ההשוואה הכי מצחיקה שיכולה להיות. זה לא נכון להשוות בין העידן של אז והיום. למכבי חיפה של 93\94 מגיע הכבוד שלה, ולמכבי חיפה של היום את הכבוד שלה".
בכל זאת, הזמנים השתנו. קצב המשחק אחר, נכנסו אלמנטים טכנולוגיים ומדעיים.
"הכדורגל של היום לא יותר מתקדם. אולי הטכנולוגיה התקדמה, היום הדברים יותר מוחצנים תקשורתית. מכבי חיפה של 93\94 גם מבחינה מדעית ואטרקטיביות יכולה לעלות לכר הדשא היום ולא היו מרגישים שזו הקבוצה מלפני 28 שנים. גם היום היא יכולה לעשות עוד כמה תארים".
לשחקנים כמו אצילי ופלאניץ' יש מקום בקבוצה הזו?
"כדי לתת למישהו מקום צריך להוציא מישהו, ואני לא מוותר על אף אחד ששיחק שם. פלאניץ' נהדר אבל לא הייתי רוצה אותו במקום פץ. אי אפשר להשוות בין עטר לאצילי. ברקוביץ', קנדאורוב, אלה כוכבים. לא הייתי רוצה לוותר על אף אחד מהחברים ששיחקו איתי".
שמך עולה כמועמד לאימון הנבחרת.
"יש לי תפקיד מצוין בנבחרת הצעירה, ואנחנו בקמפיין טוב מאוד ולפני משחקים היסטוריים. אני מתרכז רק בזה, כל דבר יגיע בעיתו".
למדת משהו מווילי רוטנשטיינר?
"אני לומר מכל אחד. הוא איש ארגון עם ידע רחב מאוד. מאוד נהניתי לעבוד איתו ועם אנדי. רכשתי מהם הרבה דברים, אני שמח על החוויה הזו".
הנבחרת התקדמה בעידן שלו?
"הנבחרת התקדמה והפכה להיות אטרקטיבית. בעבר היה נתק בין האוהדים לנבחרת, והוא החזיר את האמון. היא חזרה להיות מעניינת. בסופו של יום גם השחקנים עשו קפיצת דרך. ווילי הביא שינוי שכולם רואים".
מי הפייבוריטית שלך לאליפות?
"מכבי חיפה. היא יותר מנוסה ומגוונת ועולה על באר שבע מבחינת היכולת והאיכות. באר שבע לוקחת נקודות בכוח, וזה מראה על אופי".