תקציב אצטדיון סמי עופר עלה לדיון אתמול (שלישי) בוועדת הכספים של עיריית חיפה, וגזל את מרבית זמן הדיון. חברת האצטדיון דורשת כי העירייה תעמוד בסיכומים איתה לפיהם מעבר לתקציב הרגיל, על העירייה לתקצב גם את שידרוג התשתיות באצטדיון.
2 צפייה בגלריה
סמי עופר
סמי עופר
איפה הכסף? אצטדיון סמי עופר
(צבי רוגר)
מידי שנה העירייה מתקצבת את האצטדיון ב-8 מיליון שקלים. תקציב האצטדיון כפול מכך ואת השלמת ההוצאות משלימה חברת האצטדיון באמצעות השכרת האצטדיון למשחקי הכדורגל ואירועים נוספים.
בישיבה ציינה היועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין, כי את תקציב האצטדיון צריכה לשלם חברת האם של חברת האצטדיון, החברה הכלכלית לחיפה. חברי הוועדה הסכימו עם הצעת עו"ד קליין, אך אז התברר כי יו"ר החברה הכלכלית, ראש העיר עינת קליש, לא דאגה לשלב את סעיף התקצוב הרלוונטי בתקציב 2022 של החברה הכלכלית.
2 צפייה בגלריה
סמי עופר
סמי עופר
תחזוקה יקרה. סמי עופר
(צילום: שאטרסטוק)
במהלך הדיון דיבר יו"ר החברות העירוניות ישראל בן שלום, שהסביר כי לצורך החלפת התאורה והדשא בסמי עופר, נדרש תקציב נוסף בסך 2.2 מיליון שקלים. 1.85 מיליון שקלים להחלפת התאורה ועוד 350 אלף שקלים להחלפת הדשא.
בנקודה זו התברר כי לצורך תשלום של 2.2 מיליון שקלים, העירייה שתקציבה הכולל הוא מעל 3 מיליארד שקלים, צריכה לגייס הלוואה וכי אין את הסכום בקופת העירייה.
הנושא עורר ויכוח סוער. חברי הוועדה דרשו לדעת מדוע אחרי שראש העיר פרסמה כי "מצבה הכלכלי של חיפה לא היה טוב יותר", צריך לגייס את הכסף מהלוואות ולא מהכספים הקיימים בעירייה.
הגזבר שמואל מרמלשטיין השיב כי מקור המימון לתאורה לאצטדיון לא יכול להילקח מאגרות והיטלים אלא רק מהלוואות, מכיוון שאין כסף.
לאור הדברים הוועדה החליטה לאשר הלוואה רק עבור טיפול התשתיות לתאורה תוך כדי הנחיה של חברי המועצה לדירקטוריון החברה הכלכלית לפעול במסגרת התקציבית.
חברת המועצה שרית גולן: "הדיון על סוגיית האצטדיון לימד אותנו שני דברים. ראש העיר זורה חול בעיני הציבור ביחס למצבה הכלכלי הטוב של עיריית חיפה והעובדה שאיתרה מאות מיליוני שקלים כאשר בפועל נדרשנו לאשר הרשאות בעשרות מיליונים על סעיף הלוואות שמתכנן הגזבר לקחת תוך כדי שהוא אומר לנו באופן נחרץ כי אין לו מקורות מימון אחרים.
"שנית, קליש לא הכניסה לתקציב החברה הכלכלית שהיא היו"ר שלה את התקציבים עבור תשתיות לאצטדיון שבו משחקות שתי קבוצות בכירות בליגת העל כדי שיתוחזק כמו שצריך".