כדוריד ליגת העל: "לא ישנתי 24 שעות לפני כן, מאוד התרגשתי", מודה השבוע פיני ליבוביץ, יו"ר מכבי מוצקין כדוריד, שנאלץ לעמוד בעצמו על הקווים במשחק האחרון של הקבוצה, אחרי התפטרותו של המאמן ניר חלימה.
1 צפייה בגלריה
מאמן באופן חד פעמי. פיני ליבוביץ'
מאמן באופן חד פעמי. פיני ליבוביץ'
מאמן באופן חד פעמי. פיני ליבוביץ'
(צילום: גיל נחושתן)
ליבוביץ', היו"ר הוותיק בענף, ממלא גם תפקידי ניהול באיגוד הכדוריד. בשבוע שעבר, במשחק הבית מול חולון, התייצב בעמדת המאמן במקומו של המאמן ניר חלימה, שהתפטר מתפקידו אחרי הפסד הקבוצה 35:33 בחוץ לבני הרצליה, שהיה ההפסד השביעי של מוצקין והשלישי ברציפות. חלימה התפטרות ונימק שהוא לוקח אחריות למצב של הקבוצה, והיו"ר קיבל אותה. כשלב ביניים הורה לאלכס בוסיץ' ולברק עמר להעביר את אימוני הקבוצה עד למשחק מול חולון, אך את תפקיד המאמן במשחק מילא ליבוביץ' בעצמו.
היו"ר, שבדרך כלל אינו מתיישב במשחקי הבית בספסל של הקבוצה, מצא את עצמו על הקווים - מדריך, מחלק הוראות ואף לוקח פסקי זמן במשחק כל כך קריטי. את טבילת האש הראשונה כמאמן הוא סיים בהצלחה - מוצקין ניצחה 33:37, ולא היה מאושר ממנו בסיום.
הצלחה ראשונה כמאמן לא עשתה לך חשק להישאר בתפקיד?
"התחושה הראשונה זה 'יש' גדול. לשחקנים נתתי חופשה של חמישה ימים הודות לניצחון, ואני יצאתי לעבוד כדי להביא מאמן. חרשתי את הארץ מבפנים ומבחוץ. אני אחזיק בשיא של יו"ר/מאמן עם 100 אחוזי ההצלחה - משחק אחד, ניצחון אחד, ואני רוצה להישאר עם זה עד סוף הקריירה שלי. לא הייתה כל מחשבה על המשך אימון שלי, זה היה חד פעמי כדי לא לייצר אדרלמוסייה בקבוצה, אני לא מעוניין לעמוד על הקווים".

"יש עוד סיכוי לפלייאוף"

בפגרה דאג היו"ר להחזיר את המאמן הסרבי נדצ'קו מאטיץ', שיגיע לקדנציה שלישית במועדון.
הניצחון על חולון היה השלישי שלכם העונה, לצד שבעה הפסדים. לא בדיוק תואם את הציפיות בתחילת העונה. מה קרה לכם בדרך?
"הציפיות שלי הן פלייאוף עליון. על פניו, זה מאוד התרחק, למרות שאפשר להגיע למקום 7-8. סיימנו חמישה משחקים בהפסד של שתי נקודות הפרש - זה המחיר לקבוצה צעירה שלא יודעת לעמוד בלחצים, מה גם שהקבוצה שיחקה עם שני זרים בלבד. בפן המקצועי, השלכות הקורונה פגעו בכל הקבוצות וגם בנו. עשינו מאמצים להתאמן בקפסולות, כולל עכשיו. בפן הכלכלי הקבוצה נפגעה כמובן, ספונסרים התקפלו, תרומות שהובטחו נעצרו, מה שיכול להוות בשבילנו קשיים של נזילות בהמשך הדרך. נקווה שהעירייה תוכל לעזור לנו כדי שנסיים את העונה בצורה נאותה".
שני מחזורים נותרו עד עד לסיום הסיבוב, בהם תשחק מוצקין מול רחובות ובאר שבע. "אני מאמין שעם המאמן הישן-חדש, עם אנרגיות חיוביות והכנה טובה, נשיג את המקום בפלייאוף".
המאמן הפורש, ניר חלימה: "החלטתי באופן ספונטני לפרוש מהתפקיד אחרי המשחק מול הרצליה, הרגשתי שאני חייב לעשות את זה בשביל הקבוצה, למרות שקיבלתי גיבוי בלי סוף מפיני. משהו באנרגיות של השחקנים ובמחויבות לא היה איפה שאני רוצה, ולקחתי אחריות. הקבוצה מספיק טובה לשרוד, הכל בראש ובאנרגיות, כמה תוצאות טובות הם עוד יכולים להגיע לפלייאוף העליון".