"מאז שעזבתי את הפועל חיפה, לא חזרתי לעבוד במועדון שבו גדלתי", אומר אייל טרטצקי, קפטן הפועל חיפה לשעבר, ששיחק 12 שנה בקבוצת הבוגרת. בשש השנים האחרונות, טרטצקי משמש מנהל מקצועי בבית הספר לכדורגל מטעם העמותה לקידום הספורט בעיריית קרית מוצקין.
1 צפייה בגלריה
"אני לא מחפש אטרקציות". טרטצקי בטקס חלוקת גביעים
"אני לא מחפש אטרקציות". טרטצקי בטקס חלוקת גביעים
"אני לא מחפש אטרקציות". טרטצקי בטקס חלוקת גביעים, משמאל: ילדי בית הספר לכדורגל בקרית מוצקין
(צילום: עמותת הספורט קרית מוצקין)
את דרכו בהפועל סיים בצלילים צורמים. אמנם בעונה האחרונה, עם מינויו של יניב כהן למנג'ר מחלקת הנוער של הפועל, נעשה ניסיון להחזירו לשורות המועדון בו גדל, אבל המהלך לא צלח. "לפני שבע שנים פתחתי בית ספר לכדורגל בגבעת טל, בקרית אתא", סיפר השבוע.
"שנה לאחר מכן פנה אליי אברי מונצ'ר, מנכ"ל עמותת הספורט במוצקין, לשמש בתפקיד המנג'ר של בית הספר לכדורגל. הקמנו יחד את בית הספר לכדורגל, למעשה התחלנו מאפס. התחלנו באולמות קטנים, לא היו תשתיות, לא היו ילדים. גדלנו ובזמן הזה נבנו שלושה מגרשי אימונים, כדי שהילדים יזכו להתאמן בתנאים נהדרים. כיום אנחנו עם 250 ילדים, זו גאווה גדולה".
לפני חצי שנה סיים טרטצקי קורס מאמנים מנטליים, שמשמש אותו גם בעבודה עם בני הנוער. "אני אוהב את מה שאני עושה במוצקין יחד עם מונצ'ר, ובתמיכה מלאה של ראש העירייה, חיים צורי".
לא רצית לחזור למועדון שגדלת בו, הפועל חיפה?
"הילדים שלי אוהדי הפועל חיפה. שיחקתי שם שנים ואני אדום בנשמה מהילדות שלי, ועדיין אני לא שם. אני במקום נהדר כיום, אוהב את מה שאני עושה, ואני לא מחפש אטרקציות. במועדון הפועל חיפה ובהתנהלות שלו יש הרבה דברים משונים. נכון שיניב כהן רצה לעשות משהו בתחילת השנה, אבל הקורונה והסגרים גרמו לכך שזה ירד מהפרק.
"עצוב לי שאין להפועל חיפה בית ספר לכדורגל. זה משקף את המצב. יש קשר רופף בין שחקני העבר למועדונים. הפועל חיפה צריכה לעשות חשבון נפש בנוגע למצב מחלקת הנוער שלה, הבוגרים לא מעניינים אותי. כנראה שהיא הגיעה לשפל כזה בגלל התנהלות בעל הבית. רואים את חוסר ההשקעה במגרש האימונים בקרית חיים, קבוצת הנוער שלהם בליגה השנייה, ועוד קבוצות במחלקה במצב של ירידת ליגה. בימי רובי שפירא ז"ל היה מתקן נהדר למחלקת הנוער, היו 1,000 ילדים במחלקה, היתה שלוחה בנהלל ושלוחות בעוד מקומות בצפון. היתה אז מחלקה לתפארת".

קבוצת ותיקים

אם לא עם הנוער, אולי תחזור דרך הוותיקים של הפועל?
"אולי. ימים יגידו. אני במקום נהדר, עובד עם אנשים נהדרים וראש עיר שיודע עד כמה בית הספר חשוב לעיר. אני יכול לספר שהקמתי את קבוצת הוותיקים של הפועל חיפה. ביום ראשון ניצחנו את בני יהודה ת"א בשכונה, אני אוהב את כל מה שאני עושה כיום בכדורגל".
ולמרות המועדון הנהדר, מצב הכדורגל בקריות לא מזהיר, בלשון המעטה.
"גם בליגת העל ובליגה הלאומית מצב הכדורגל לא כל כך מזהיר, על אחת כמה וכמה בליגות הנמוכות ובקבוצות בקריות. אין תקציבים, אין ספונסרים, אז הגיוני שכך נראה המצב. הבעיה היא שגם במחלקות הנוער המצב קשה, מה שלא נותן תקווה לעתיד טוב יותר. אבל הבעיה העיקרית היא תשתיות טובות.
"בקרית ים יש אצטדיון חדש ובצור שלום הולכים לבנות. היה מתבקש שיקום בקריות אצטדיון גדול וחדיש, וניתן היה לעשות משהו גדול גם מבחינת קבוצה שתצליח, אבל כנראה שכל עיר רוצה לשמור לעצמה את ההגמוניה".
אתה מזהה כישרונות מיוחדים בבית הספר, כאלה שעשויים להגיע רחוק?
"אצלנו רוב הילדים הם בגילאים צעירים, 80 אחוז מהילדים בני 4-7. ילדים גדולים יותר כבר מחפשים להתאמן ולשחק בקבוצות שמשחקות בליגות. אנחנו למעשה מסגרת חוג, ועדיין לא ניתן לזהות מה יהיה בעוד עשר שנים או יותר".