כדורסל ליגה לאומית: "נכשלנו בבחירת הזרים, אחד כבר החלפנו", מודה השבוע יו"ר מכבי קרית מוצקין, משה גרוסמן, שהובסה השבוע בדרבי הקרייתי 106:87 לעירוני קרית אתא, וניצבת כעת במקום ה-15 עם מאזן של ניצחון אחד ושבעה הפסדים.
1 צפייה בגלריה
לא מרים ידיים. משה גרוסמן
לא מרים ידיים. משה גרוסמן
לא מרים ידיים. משה גרוסמן
(צילום: נחום סגל)
זו השנה השישית של גרוסמן בתפקיד, כשברקע מרחפת אפשרות שהניהול יעבור לידי עמותת הספורט של העירייה. הוא לקח את הקבוצה מתחתית הליגה הארצית, ולפני שלוש שנים העלה אותה ללאומית אחרי 20 שנה בליגה השלישית. גם ירידת ליגה, הוא מצהיר, לא תגרום לו להרים ידיים: "הקבוצה זו האהבה הגדולה שלי, גם אם חלילה נרד ליגה, אשאר ואחזיר את הקבוצה ללאומית".
נראה שזו העונה הכי קשה שלך במועדון.
"זו העונה הכי קשה מבחינה כלכלית. מקצועית, תמיד ידענו לעשות שינויים שצריך, אבל השנה, ספונסרים ותיקים הודיעו שהם לא יכולים לתמוך בנו בעקבות המצב הכלכלי הקשה.אלה חברים שאמרו לי 'קשה לנו, העסקים בקשיים', והם צריכים לדאוג לביתם לפני שהם תורמים לכדורסל. גם החשיפה שלהם יותר קטנה, כי אין קהל. אנחנו מתמודדים עם מצב לא פשוט, בלשון המעטה. אני עורך עשרות פגישות עם אנשים במטרה לשכנע אותם לתרום לקבוצה. רק התקציב מהעירייה (לשנת 2020) לא קוצץ".
גם מקצועית המצב שלכם לא טוב.
"זה שזור אחד בשני. התחלנו את השנה בתקציב נמוך בעקבות הקורונה, והסתמכנו על צעירים. הצעירים עושים מה שציפיתי, הבעיה שהשנה בחרנו בצמד זרים לא כל כך טוב, ובגלל זה החלפנו כבר את אחד הזרים - למונט בירדן הגיע במקום ברנדון רנדולף. רוב הקבוצות נשענות על הזרים בליגה הזו. יש לי ישראלי בכיר אחד, נועם מטלון, ואיתו צעירים כישרוניים.
"אבל הכל מתחיל ונגמר בפן הכלכלי, אתה מגיע לינואר ויודע איזה שינויים אתה צריך לעשות בסגל ולתקן, מה לא בסדר. אין לי אפשרות כרגע, אנחנו לא במקום הזה מבחינה כלכלית. כל מאמציי מופנים למציאת שותף או משקיע".
על פניו, סגל הקבוצה לא מספיק טוב ללאומית. יש סיבות להיות אופטימי במאבקי ההישארות?
"אני אופטימי תמיד, זה המוטו שלי. עם התאמה בסגל שיש לנו, אפשר להישאר בליגה".
למה לך הצרות האלה, ועוד בהתנדבות מלאה? לא נמאס לך?
"הכדורסל זה האהבה שלי. באתי לכדורסל כדי ליהנות ממנו, וגם אם לא קל, באופי שלי אני לא מרים ידיים, אני מאוד אוהב את העיר שלי ואת התושבים, לא משנה כמה המצב קשה. למרות הקושי, העירייה וראש העיר תומכים ומעריכים, ואני מקווה שגם האוהדים".
עם תחילת העונה עלתה אפשרות שעמותת הספורט של מוצקין תיקח על עצמה את ניהול הקבוצה. היכן זה עומד כרגע?
"אני לא האיש לשאול את זה. אני רואה את עצמי ממשיך לנהל את הקבוצה, וגם אם הקבוצה תרד ליגה, אני לא אלך, אלא אשקם ואעשה הכל להחזיר את הקבוצה ללאומית. אני אוהב את המועדון הזה. אבל הקבוצה תשרוד בלאומית, אם לא הייתי מאמין, לא הייתי פה".