בקרוב תתחיל בניית מרכז מסחרי חדש בשכונת נאות אפק בקרית ביאליק. זאת, לאחר איכלוס של כ–2,000 יחידות דיור בשכונה, הקמת בית הספר 'מיתרים', שמונה גני ילדים, שני מעונות יום ובית כנסת אחד.
1 צפייה בגלריה
הגדלת חזה
הגדלת חזה
כל השירותים בשכונה. המרכז המסחרי המתוכנן
(הדמיה: אורן מ.א.ז. אדריכלים בע"מ)
קראו גם:
המרכז יוקם על שטח של 6 דונם בהצטלבות הרחובות נעמי שמר ויגאל בשן, קרוב לכניסה הדרומית לשכונה החדשה.
המרכז יתנשא לגובה 4 קומות. שתי הקומות הראשונות הן קומות המסחר, והקומות העליונות מיועדות למשרדים.
המרכז מתוכנן כך שיהווה מוקד משיכה לתושבי השכונה עם נגישות מרבית להולכי רגל, רוכבי אופניים ואמהות עם עגלות ילדים. כדי לשמור על בטיחותם של הבאים ושבים תוכננה קומת החנייה התת קרקעית, המסוגלת להכיל 105 מקומות חנייה.
קומת המסחר הראשונה תוקם בשטח של 1,750 מ"ר, וקומת המסחר השנייה בשטח של 1,500 מ"ר. קומות המשרדים יהיו בגודל של 1,800 מ"ר כל אחת.
שטחי תעסוקה ומסחר תוכננו כדי להכיל שימושים מגוונים, כגון סופרמרקט, בתי קפה, קופת חולים, מסעדות, משרדים של חברות ובעלי מקצועות חופשיים.
גג הבניין אף הוא יהיה פונקציונלי וישמש לג'ימבורי ופעילות אקטיבית תחת כיפת השמיים, בתי קפה באוויר הפתוח ושימושים נוספים. המעליות תוכננו להגיע לגג הבניין, כדי לאפשר נגישות לבעלי צרכים מיוחדים.
יזם המרכז המסחרי החדש הוא חברת סלע בינוי, ואדריכל הפרויקט הוא גיא ארבל מחברת אורן מ.א.ז. אדריכלים בע"מ.
המרכז נמצא בשלב של תכנון מפורט לפני הגשת התוכנית לוועדה המקומית לתכנון ובנייה קריות. צפי להשלמת הקמת הפרויקט: שנת 2022.
ראש העירייה, אלי דוקורסקי: "בתכנון השכונה החדשה 'נאות אפק' השקענו מחשבה רבה. רצוננו שהתושבים יקבלו את כל השירותים בשכונת מגוריהם, בקרבת ביתם. לאחר הקמת מוסדות החינוך, התחלנו לקדם גם את שירותי התעסוקה והמסחר".