הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה אישרה חלקית, בישיבתה האחרונה, לחברת נאות גלבוע להגדיל את מספר יחידות הדיור בפרויקט שהיא מתכננת ברחוב כנרת בעיר, בניין המאופיין בבנייה נמוכה יחסית.
1 צפייה בגלריה
המגרש הריק ברח' כנרת 33
המגרש הריק ברח' כנרת 33
המגרש הריק ברח' כנרת 33
(צילום: אלעד גרשגורן)
על פי התכנון המקורי, במקום אמור היה להיבנות בניין בן 4 קומות, ובו 7-8 יחידות דיור. חברת נאות גלבוע ביקשה להקים במגרש מגדל בן עשר קומות, ובו 34 יחידות דיור, אבל הוועדה אישרה, לאחר דיון בנושא, הקמת בניין בן 6 קומות, ובו 24 יחידות דיור.
קראו עוד >>
התוכנית אמורה להיבנות במגרש ריק, ברחוב כנרת 33 בדרום קרית אתא, סמוך לשדרות העצמאות, בשטח של 1.2 דונם. על פי התוכנית המקורית ניתן היה לבנות במקום רק בניין בן 4 קומות, אבל עם שינוי המגמה בכלל הארץ, ביקשה החברה היזמית להגדיל משמעותית את כמות היחידות בפרויקט. עיריית קרית אתא הודיעה בישיבת הוועדה המחוזית כי היא תומכת בהגדלת אחוזי הבנייה באותו מגרש.
בהחלטתה ציינה הוועדה כי מדובר במגרש עורפי, סמוך לציר מרכזי בעיר, וסמוך לשכונה קיימת (בית וגן) ושכונה מתוכננת (אחוזת מולר) שבהן יש צפיפות בנייה גבוהה. עם זאת קבעה כי הבנייה החדשה עדיין תהיה תואמת לבנייה מסביב: "הוועדה סבורה כי יש מקום לתגבור זכויות בנייה באופן שיאפשר ניצול מיטבי של משאב הקרקע והתאמת הצפיפות למרכז עיר בגלעין המטרופולין, וזאת תוך התחשבות והתאמה למאפייני הבינוי המאושרים והבנויים בסביבתו הקרובה".
הוועדה החליטה לאשר את התוכנית להפקדה תוך מספר תנאים: הסדרת נושא דרך הגישה לשטח בו יוקם הפרויקט, הורדת מספר יחידות הדיור מ-34 ל-24, הפחתת גובה הבניין מעשר קומות לשש. כן קבעה הוועדה שכל מקומות החניה בפרויקט החדש יהיו תת קרקעיים. החברה קיבלה תקופה של חצי שנה על מנת להגיש מחדש את התוכנית, על פי התנאים שנקבעו.