הוועדה המקומית לתכנון ובנייה קריות דחתה בקשה הנוגעת לתנאי היתר לתוספת קומות בבניין מסחרי בקרית ים.
1 צפייה בגלריה
אחד מהמרכזים המסחריים בקרית ים
אחד מהמרכזים המסחריים בקרית ים
אחד מהמרכזים המסחריים בקרית ים
(צילום: נחום סגל)
התוכנית מתייחסת למרכז מסחרי בפינת הרחובות משה שרת ומרטין בובר, במרכז קרית ים, ומדברת על תוספת של 4 קומות משרדים מעל מבנה קיים בן קומה אחת. התוכנית נדונה מספר פעמים בוועדת המשנה לתוכניות שליד הוועדה המחוזית, ואושרה בתנאי שהכניסה אל המבנה החדש לא תהיה דרך שטח ציבורי פתוח, כפי שהציע היזם, אלא דרך המבנה הקיים.
הבקשה הוגשה על ידי ראש עיריית קרית ביאליק, אלי דוקורסקי, שחבר בוועדה המחוזית, בעקבות בקשה של ראש עיריית קרית ים, דוד אבן צור. יחד עם חבר נוסף בוועדה הגיש בקשה לדיון נוסף בוועדה המחוזית, על מנת לבטל את התנאי שהכניסה אל המבנה החדש לא תהיה דרך השטח הציבורי הפתוח (שצ"פ). דוקורסקי טען בבקשה שהגיש כי מדובר בתוכנית חשובה, שתוסיף מקומות תעסוקה וגם תביא להכנסה מארנונה לרשות המקומית. לטענתו, בתנאים שנקבעו להוצאת היתר לבניית תוספת קומות, היזם יתקשה להוציא את התוכנית לפועל.
בבקשתו ציין: "התרשמנו כי יזמית התוכנית, חרף ניסיונות רבים, לא מצליחה להגיע להסכמות עם בעל הזכויות הנמצא בקומת הקרקע, כך שלשם הוצאת התוכנית לפועל נמצא פתרון של מתן גישה למבנה מתחום השצ"פ. אכן, לא מדובר בפתרון אידיאלי, אבל מטבע הדברים, בעולם התכנון והבנייה אני נדרשים כל הזמן לאזן בין אינטרסים שונים, ולדעתנו האינטרס הציבורי לא יפגע במתכונת המוצעת של התוכנית, נהפוך הוא. השצ"פ שכיום הינו שטח מוזנח ולא מפותח שאינו משרת את הציבור בדבר מה, יזכה לשדרוג, והציבור יזכה לקבל מ"ר בנויים בתוך המבנה החדש, הכנסות העירייה יגדלו והמבנה החדש יהווה תמריץ משמעותי להתחדשות האזור".
הוועדה המקומית דחתה ברוב קולות את בקשתו של דוקורסקי, והשאירה בתוקף את התוכנית הקיימת, על פיה לא תאופשר גישה למבנה החדש שייבנה דרך השטח הציבורי הפתוח.
פורסם לראשונה: 10:20, 07.06.20