טוב או לא טוב? בשאלה זו מתלבטים רבים מתושבי קרית חיים מערבית, לאחר שבערב חשיפה לציבור הוצגה להם תוכנית מקיפה של התחדשות בשכונה, המדברת על הכפלת מספר יחידות הדיור בשכונה תוך מספר שנים, תוך בניית אלפי יחידות דיור, אזורי תעסוקה, בילוי ופנאי.
התוכנית בקרית חיים מערבית משתלבת בעוד שתי תוכניות שמקדמת עיריית חיפה, בקרית אליעזר ובקרית אליהו, במטרה לשנות את פני השכונות הוותיקות. ראש העירייה, עינת קליש רותם: "התוכניות מקדמות אותנו לעבר עתיד חדש ומרגש לשכונות הוותיקות. שכונות החוף יהפכו לשכונות ריביירה, מהיפות בארץ, שיבטיחו איכות חיים גבוהה לתושביהן וייהנו ממגוון שירותים ופעילויות עירוניות פנים-שכונתיים, לצד נגישות נוחה לחופי הים. אלה הם הצעדים הראשונים מבין רבים שעוד יבואו". התוכנית הוצגה ביום רביעי שעבר במפגש שיתוף ציבורי, שהתקיים באולם בית הספר דגניה בקרית חיים. תוכנית האב, המקודמת על ידי העירייה בשיתוף ובסיוע הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, גובשה על ידי צוות רב תחומי בראשותה של האדריכלית פרופ' אירית צרף נתניהו. היא מתייחסת לשטח התחום בין חוף הים למסילת הרכבת, שבו הוקמו בניינים בשנות ה–60, ברחובות טרומן, ורבורג ודגניה, אשר תוחמים את השכונה. המבנים הישנים נחשפו עם השנים למליחות מהים, אשר גרמה להידרדרותם, עד אשר חלקם הוכרזו כמבנים מסוכנים.
1 צפייה בגלריה
חזית הים מכיוון רח' טרומן, מתוך תוכנית שהוצגה לציבור ונמצאת באתר העירייה הדמיה באדיבות עיריית חיפה
חזית הים מכיוון רח' טרומן, מתוך תוכנית שהוצגה לציבור ונמצאת באתר העירייה הדמיה באדיבות עיריית חיפה
חזית הים מכיוון רח' טרומן, מתוך תוכנית שהוצגה לציבור ונמצאת באתר העירייה הדמיה באדיבות עיריית חיפה
השטח שיתפנה עם העתקת הכביש יהפוך לחזית ים פעילה, שתכלול טיילת חוף המשכית. הטיילת תיצור רצף שטחים פתוחים, בהם יוכשרו שבילי הליכה ושבילי אופניים, שטחים ירוקים וחופי רחצה פעילים.
בכך ימומש לראשונה הפוטנציאל של קרית חיים כשכונה הממוקמת על קו החוף. במקום מתחמי מבני ה'רכבת' המיושנים, מציעה התוכנית פיתוח של מתחמים חדשים ובהם שימושים מעורבים – מגורים, מסחר, משרדים, מלונאות, עסקים קטנים, מבני ציבור ושטחים ירוקים.
התוכנית מציעה בנייה מגוונת, ובה שילוב של מגדלי מגורים מודרניים, שגובהם 6–16 קומות. בחלק מהמתחמים מציעה התוכנית דירות מגורים במסלול עיבוי-בינוי.
כיום יש בקרית חיים מערבית 4,000 יחידות דיור. בתוכנית החדשה מתכוונים לבנות בשכונה עוד 4,500 יח"ד. תוספת המגורים תהיה בשלושה מתחמים: מתחם טרומן, בחזית לים, שם במקום 828 יהיו 2,336 יח"ד. במתחם דגניה, בצד הצפוני של השכונה, יש כיום 1,020 יח"ד, ויהיו בעתיד 3,538.
חלק מהיחידות ייבנו בשיטת פינוי-בינוי, חלקן בשיטה של עיבוי עירוני. במתחם השלישי, בשדרות ורבורג, קיימות כיום 200 יח"ד, ובעתיד יהיו 650.
התוכנית מקיפה את השכונה משלושה כיוונים: ים, מזרח וצפון, באמצעות בנייה לגובה שמקיפה את הבנייה הרוויה במרכז השכונה - שלא תעבור שינוי משמעותי.