20 שנה לאחר שהושקה ברוב פאר והדר - תוכנית פינוי-בינוי ברחוב העצמאות בקרית ביאליק קרובה מתמיד לצאת לדרך.
2 צפייה בגלריה
מו"מ מתמשך. התוכנית החדשה ברחוב העצמאות | הדמיה: יח"צ אאורה
מו"מ מתמשך. התוכנית החדשה ברחוב העצמאות | הדמיה: יח"צ אאורה
מו"מ מתמשך. התוכנית החדשה ברחוב העצמאות | הדמיה: יח"צ אאורה
בדיקת מיינט קריות העלתה כי נכון לעכשיו כבר חתמו למעלה מ-70 אחוז מבין 288 בעלי דירות ברחוב על התוכנית לפינוי מול חברת אאורה, שנבחרה לאחר מאבקים משפטיים ארוכים לבצע את הפרויקט, וחסרות נכון לעכשיו חתימות של עוד 10 אחוזים מהדיירים כדי שהפרויקט ייצא לדרך.
בסוף השבוע שעבר התקיימה ישיבה רבת משתתפים, בהשתתפות נציגי חברת אאורה, שבה הוצגו התוכניות המעודכנות של המיזם.
במסגרת הפרויקט ייהרסו ברחוב 288 יחידות דיור, ובמקומן ייבנו כ-1,440 יחידות דיור חדשות, במספר רבי קומות.
2 צפייה בגלריה
צילום: נחום סגל
צילום: נחום סגל
צילום: נחום סגל
הפרויקט היה תקוע משך שנים, בשל ויכוח בין הדיירים ליזם המקורי שהחל בביצוע הפרויקט, ורק בדצמבר 2017 החליטה שופטת בית המשפט המחוזי בחיפה, תמר שרון נתנאל, כי חברת אאורה יכולה להמשיך בהליכים לביצוע פרויקט פינוי-בינוי ברחוב.
זאת, תוך שהיא דוחה את עתירת היזם הקודם בפרויקט, חברת 'דיירי רחוב העצמאות בקרית שמריהו', בבעלות היזם אבי סלע, שביקש לפסול את הליך ההתמחרות שבמסגרתו נמסר הפרויקט לחברת אאורה.
מאז אותה החלטה, מנהלים הדיירים מו"מ מול חברת אאורה לגבי הצטרפות למיזם. במהלך השיחות היו כמה מורדות ועליות, ובחודשים האחרונים מתנהל מו"מ חיובי, ורוב התושבים כבר חתמו על ההסכם המחייב.
החוק דורש כי 80 אחוז מבין הדיירים יחתמו על ההסכם כדי שפרויקט פינוי-בינוי ייצא לדרך. נכון לעכשיו מצפים ל-10 אחוז מהדיירים שעוד יחתמו.
יוסי פז, אחד מראשי הדיירים: "יש דיירים שרוצים להתייעץ עם עורכי דין, יש נכסים שעברו בירושה ולא אותרו הבעלים החדשים. אני מקווה שעד אחרי החגים נאתר את כולם ונגיע לחתימות הנדרשות בחוק".
נציין עוד כי בימים אלו מקודמת חקיקה שתאשר יציאה לפרויקטים של פינוי-בינוי גם ברוב של 65 אחוז מהדיירים, אבל התקווה של ראשי התושבים ברחוב העצמאות שהם יגיעו תוך פרק זמן קצר ל-80 אחוז חתימות, כפי שדורש החוק כיום.