קרית מוצקין מובילה ברמה הארצית מבחינת הגידול היחסי בהתחלות הבנייה במהלך השנה האחרונה, עם עלייה חדה של 534.1 אחוז במספר התחלות הבנייה בעיר - בעוד שבמישור הארצי חלה ירידה במספר התחלות הבנייה. כך עולה מנתונים שפירסמה בסוף השבוע הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
1 צפייה בגלריה
אין ירידה במחירי הדירות. בנייה בקרית מוצקין. צילום: באדיבות העירייה
אין ירידה במחירי הדירות. בנייה בקרית מוצקין. צילום: באדיבות העירייה
אין ירידה במחירי הדירות. בנייה בקרית מוצקין. צילום: באדיבות העירייה
מנתוני הלשכה, שמתייחסים לתקופה שבין חודש אוקטובר 2016 לספטמבר 2017, עולה כי בקרית מוצקין החלה בתקופה הזו בנייה של 1,858 יחידות דיור, לעומת 293 התחלות בנייה בין השנים 2015-2016.
גם מבחינת כמותית, קרית מוצקין היא בין המובילות בארץ, במקום הרביעי: רק בתל אביב (2,694 התחלות בנייה), ירושלים (2,635) ואשקלון (2,142) החלה בשנה האחרונה בניית יותר יחידות דיור.
יצוין, כי רוב רובן של הדירות החדשות בקרית מוצקין נבנות במסגרת מבצע 'מחיר למשתכן' של משרד השיכון בשכונת משכנות האומנים.
הבנייה בקרית מוצקין משפיעה על שיעור התחלות הבנייה בכל מחוז חיפה, שהוא היחיד בארץ שרשם נתונים חיוביים במהלך השנה האחרונה.
בעוד שבמישור הארצי נרשמה ירידה של 6.3 אחוז בהתחלות הבנייה, ובמחוז תל אביב, למשל, נרשמה ירידה של 16.6 אחוז בהתחלות הבנייה, הרי שבמחוז חיפה נרשמה עלייה של 15.7 אחוז בהתחלות הבנייה. ב
יצוין, כי 'בום' הבנייה הנוכחי בקריות אמור להימשך גם בשנים הבאות, כאשר את מקומה של קרית מוצקין כמובילה בתחום התחלות הבנייה אמורה לתפוס קרית ביאליק, שם החלה בניית מאות יחידות דיור בשכונה החדשה נאות אפק, במסגרת הסכמי הגג שנחתמו בזמנו בין העירייה למשרדי האוצר והבינוי והשיכון.
גם בשכונה זו ישווקו דירות רבות במסגרת מחיר למשתכן. גם קרית אתא עומדת בפני חתימה על הסכם גג, ובה מדברים על בניית מעל 20 אלף יחידות דיור במסגרת זו.
גורמים בענף הנדל"ן ציינו כי למרות התחלות הבנייה הרבות באזור הקריות, עדיין לא מורגשת ירידה משמעותית במחירי הדירות. עם זאת, בשוק הדירות יד שנייה מורגשת הצטננות וירידה קלה במחירים כבר כעת.
את מקומה של מוצקין כמובילה בתחום התחלות הבנייה אמורה לתפוס קרית ביאליק, שם החלה בניית מאות יחידות דיור בשכונת נאות אפק.