הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה להפקדה תוכנית להקמת מבנה שמשלב מגורים עם תעסוקה, ברחוב רוקח, באזור הוותיק בקרית מוצקין. בכך נמשכת המגמה, עליה דווח בשבוע שעבר ב"ידיעות המפרץ", לאישור תוכניות שמשלבות תעסוקה ומגורים במרכז הערים בקריות.
1 צפייה בגלריה
קומת הקרקע תיועד למסחר בחזית הרחוב. המגרש הריק ברח' רוקח במוצקין
קומת הקרקע תיועד למסחר בחזית הרחוב. המגרש הריק ברח' רוקח במוצקין
קומת הקרקע תיועד למסחר בחזית הרחוב. המגרש הריק ברח' רוקח במוצקין
(צילום: אדי גל )
התוכנית מתייחסת למגרש ריק בגודל דונם, ברחוב רוקח בקרית מוצקין. יוזם התוכנית, עמיחי אבריל, ביקש מהוועדה המחוזית לשנות את ייעוד הקרקע ממגורים למגורים, מסחר ותעסוקה.
על פי התוכנית, בשטח יוקם מבנה בן 7 קומות. קומת הקרקע תיועד למסחר בחזית הרחוב, הקומה מעל מציעה תעסוקה, ובחלקה האחורי שטחים משותפים עבור דיירי הבניין. שאר הקומות הינן למגורים, ומוצעות בהן 4 יח"ד לקומה, ובסך הכל 20 יח"ד.
לוועדה הוגשו התנגדויות בטענה שהתוכנית משנה את אופי האזור וכי יווצרו בעיות חנייה. הוועדה דחתה את ההתנגדות בטענה שגובה הבניין המוצע תואם את אופי האזור, וכי ישנם פתרונות חנייה.
הוועדה החליטה לאשר את התוכנית להפקדה, בתנאי שבהיתר יצוין כי במקום לא יפעלו בתי קפה ומסעדות.

קרקע חקלאית

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דחתה תוכנית שאושרה בוועדה המקומית לתכנון ובנייה קרית אתא, לשנות סיווג של שטח חקלאי לשטח מיועד למגורים, בשכונת קרית בנימין בעיר.
התוכנית שהגיש היזם אלירן אייזנקוט, ואושרה בוועדה המקומית, מתייחס לשטח של 1.986 דונם ברחוב צדוק אברהם, בין קרית בנימין לשכונת נוה אברהם. התוכנית ביקשה לשנות את ייעוד הקרקע מחקלאית למגורים, כך שבשטח ייבנו 4 יחידות דיור בנות 2 קומות כל אחת.
הבנייה שהוצעה בתוכנית תואמת את הבנייה באזור, שמאופיין בצמודי קרקע, בצפיפות נמוכה של 2 עד 4 יחידות לדונם.
הוועדה המקומית אישרה את התוכנית והמליצה שתופקד בוועדה המחוזית, מבלי שפירטה נימוקים להמלצה.
אולם בדיון בוועדה המחוזית נמסרה עמדת המשרד להגנת הסביבה, על פיה כתנאי לקבלת היתר בנייה יצטרכו היזמים לקבל אישור מהמשרד, בשל הקרבה למפעל דשנים, שמוגדר כמקום סיכון ודורש בנייה במרחק מסוים ממנו.
נציגי העירייה והוועדה המקומית בירכו על התוכנית, תוך שהם מציינים כי היא תואמת את אופי הבנייה באותו אזור.
למרות שגם יו"ר הוועדה, ליאת פלד, תמכה בתוכנית, החליטה הוועדה לדחות אותה, בטענה שאינה תואמת את מדיניות התכנון הארצית והמחוזית: "הוועדה סבורה כי התכנון הנקודתי שהוצג בפניה אינו עומד בתכנון הארצי והמחוזי, כמו גם למגמות הציפוף של מינהל התכנון בפרט בשטחים בתוליים, וכי ללא ראייה כוללת, בשל קידומה של התוכנית, יידרש לאשר תכנון נקודתי וספורדי גם בחלקות אחרות במתחם ובחלקות סמוכות במתחמים סמוכים".