חברת הכשרת היישוב, שנבחרה על ידי דיירי שיכון צבא קבע במרכז קרית ים, תוציא לדרך בחודשים הקרובים את פרויקט ההתחדשות העירונית בשכונה, במסגרתה יפונו 250 יחידות דיור ובמקומן ייבנו כ-1,400 יחידות דיור - כך מסר ל-mynet קריות ראש עיריית קרית ים, דוד אבן צור.
1 צפייה בגלריה
מתחם צבא קבע
מתחם צבא קבע
מתחם צבא קבע
(הדמיה: בר לוי דיין אדריכלים)
קראו גם >>
לדברי אבן צור, קרית ים היא בין הרשויות שרושמות התקדמות משמעותית בנושא התחדשות עירונית, בין השאר בשל העובדה שבעיר הוקמה מנהלת מיוחדת לקידום פרויקטים כאלו, בהשתתפות נציגי העירייה, משרד הבינוי והשיכון והרשות להתחדשות עירונית. אבן צור: "תוך עשר שנים, כל השיכונים בקרית ים שנבנו בשנות ה-50 וה-60 יפונו, ובמקומם יקומו שכונות חדשות ומודרניות".
עוד ציין כי נכון להיום מתחרות ארבע חברות כדי לקדם את פרויקט ההתחדשות העירונית בשכונת אג"ש, שם יפונו כ-100 יחידות דיור ובמקומן יייבנו כ-600. התושבים יחליטו איזו חברה - נתיב פיתוח, הורוביץ, חדיב או סופרין - תבצע את הפרויקט.
"התהליך בשכונת אג"ש יהיה של בינוי-פינוי-בינוי, קרי, קודם כל ייבנה בשטחים הפנויים בשכונה בניין שבו יפונו הדיירים, ורק אז יהיה המשך הפרויקט. זה מקל על כולם, אין צורך לגור בשכירות שנים. הפרויקט כבר אושר בוועדה המחוזית".
פרויקט נוסף שנמצא בהליכים לשינוי תב"ע הוא פינוי-בינוי של שכונת שפירא, בקו ראשון לים, במרכז העיר. מדובר בפרויקט של פינוי כ-250 יחידות, במקומם ייבנו כ-1,500 יחידיות דיור.
בניגוד לפרויקטים האחרים, בשפירא עדיין אין תב"ע מאושרת, והיא מקודמת על ידי קבוצת יזמים, בראשות אבי מזרחי. לדברי אבן צור, הדיירים כבר חתמו הסכם מול החברה היזמית, כך שברגע שהתב"ע תאושר, ניתן יהיה להוציא היתרים ולצאת לדרך. אבן צור מעריך כי בתוך חמש שנים הפרויקט יהיה גמור.