"בשנים האחרונות כמעט לא פורסמו מכרזים שלא במסגרת 'מחיר למשתכן'. אני מקווה שהשר הנכנס יאיץ את הפרסום של מכרזים רגילים, כי אין היום הרבה קרקעות למכירה בשוק, וחשוב שייעשה איזון נכון יותר בין 'מחיר למשתכן' והשוק החופשי.
2 צפייה בגלריה
שכונה חגדשה בקרית ים
שכונה חגדשה בקרית ים
שכונת נווה חוף
(הדמיה: עיריית קרית ים)
"הקרקע שרכשנו נדירה במיוחד, משום שמדובר בקו ראשון לים. הפרויקט שייבנה יהיה פרויקט מיוחד ברמה כלל ארצית" - כך אמר השבוע שמחה גרידינגר, יו"ר ובעלים של קבוצת נתיב פיתוח, ששילמה סכום שיא של 95 מיליון שקל, כולל פיתוח, עבור חלקה של 22 דונם בצפון העיר, בקו ראשון לים.
בשטח תיבנה שכונה חדשה, 'נווה חוף', ובה מתוכננות 144 יחידות דיור. גרידינגר כבר ציין כי החברה תנצל את הקלת שבס, ותבנה בשכונה כ-170 יחידות דיור. דירת 4 חדרים תימכר תמורת כ-1.6 מיליון שקל. הפרויקט לא ישווק במסגרת מבצע מחיר למשתכן, כפי שמשווקות רוב יחידות הדיור שנבנות כיום בקריות.
שטח השכונה, 22 דונם, מחולק לחמישה מגרשים בקו ראשון לים בקרית ים, הצלע המערבית של שכונת האלמוגים, בין רחוב השקד לרחוב הפלמ"ח. קו הנוף הוא לכיוון מפרץ חיפה ורצועת החוף. הפרויקט יכלול בנוסף גם 500 מ"ר שטח מסחרי. המחיר ששולם עבור הקרקע מבטא מחיר של 670 אלף שקל עבור כל יחידת בנייה.
2 צפייה בגלריה
שמחה גרידינגר
שמחה גרידינגר
שמחה גרידינגר
(צילום: אראל כהן)
קבוצת נתיב פיתוח מתכננת לבנות על הקרקע פרויקט שייבנה כשכונה סגורה וישווק לשוק החופשי, ובו דירות 4,5,6 חדרים, דירות גן ופנטהאוזים. המחיר: החל מ-1.6 מיליון שקל לדירת 4 חדרים.
רכישת הקרקע הזו מצטרפת לפעילות החברה בקרית ים, הכוללת היום את פרויקט נתיב ים (כ-300 יח"ד לשוק החופשי, וחלקו כבר אוכלס), פרויקט סביוני ים (במסגרת מחיר למשתכן, המשלב גם שוק חופשי, כ-300 יח"ד), וקידום תוכניות של התחדשות עירונית מול הדיירים.
גרידינגר: "קרית ים עוברת בשנים האחרונות תנופת בנייה ופיתוח, שמושכת אליה הרבה זוגות צעירים בתחילת דרכם, וכן משפרי דיור בחתך סוציו-אקונומי גבוה מהעיר ומהקריות הסמוכות. זהו הפרויקט השלישי שאנו זוכים בו בקרית ים בשנים האחרונות, וזה מראה על האמון שלנו בעיר".