טעות בירוקרטית בניסוח החלטת ממשלה מעכבת מזה שלוש שנים את אחד הפרויקטים המשמעותיים לפיתוח חוף של קרית ים, "אגדות ים". ראש עיריית קרית ים, דוד אבן צור, ציין בשיחה ל-mynet קריות, כי הוא מקווה שממשלה חדשה תקום במהרה ותתקן את הטעות שבגללה מתעכבת התוכנית.
2 צפייה בגלריה
"יש תוכניות, יש מימון, רק חסרה החלטה מתוקנת". הפארק המתוכנן
"יש תוכניות, יש מימון, רק חסרה החלטה מתוקנת". הפארק המתוכנן
"יש תוכניות, יש מימון, רק חסרה החלטה מתוקנת". הפארק המתוכנן
(הדמיה: עיריית קרית ים)
קראו וגם >>
פארק אגדות ים' מתוכנן להיבנות בצפון רצועת החוף של קרית ים, ויכלול אגם מלאכותי עם סירות, פארק ענק לבילוי משפחתי, בריכות, והכל סביב מוטיבים מאגדות ים. התוכניות של הפרויקט אושרו כבר לפני מספר שנים, וגם נמצא מממן - קרן קיימת לישראל, שתעביר 25 מיליון שקל להקמתו.
בשנת 2018 התוכנית אושרה בממשלה, יחד עם עוד מספר פרויקטים שקק"ל אמורה לממן ברחבי הארץ. אבל באותה החלטת ממשלה נפלה טעות סופר, ונאמר בה שהפרויקטים של קק"ל מיועדים ליישובי פריפריה בסיווג 4, בעוד שקרית ים מסווגת 5.
מאז אותה טעות, הבטיחו גם מזכיר הממשלה וגם שרים בכירים כי הטעות תתוקן והפרויקט ייצא לדרך. אבל הממשלה נפלה, ובעקבותיה נערכו כבר ארבע מערכות בחירות. הנושא לא עלה על שולחן הממשלה, ולא תוקן.
2 צפייה בגלריה
פארק אגדות ים
פארק אגדות ים
עוגן כלכלי. פארק אגדות ים
(הדמיה: באדיבות עיריית קרית ים)
אבן צור ציין, כי הפארק אמור להיות אטרקציה משמעותית למשיכת תיירים לקרית ים ועוגן כלכלי לעיר. "ברגע שאטרקציה כזו תקום בחוף, יהיה קל יותר לשווק את העיר כעיר תיירות".
עוד ציין, כי התוכניות לבניית העוגן הנוסף בחוף - בית מלון, מתקדמות בקצב מהיר. "בגלל טעות קטנה, באמת קטנה, בניסוח ההחלטה, נתקענו כמה שנים. אני מקווה שהממשלה החדשה תקום במהרה, הטעות תתוקן ונוכל לצאת לדרך. יש תוכניות, יש מימון, רק חסרה החלטה מתוקנת".
לכל העדכונים - חדשות הקריות