צבי גולדשטיין (39), נכה הסובל משיתוק מוחין, שעבר לקרית מוצקין לפני כשנתיים, לא תיאר לעצמו שמלחמות פוליטיות בעירייה ימנעו את הטיפול בבעייתו.
2 צפייה בגלריה
"להיכנס לבניין המגורים שלי הפך להיות אתגר עבורי". צבי גולדשטיין, השבוע
"להיכנס לבניין המגורים שלי הפך להיות אתגר עבורי". צבי גולדשטיין, השבוע
"רכבים עולים על המדרכה בניגוד לחוק וחוסמים את המעבר הנגיש". צבי גולדשטיין, השבוע
(צילום: נחום סגל)
"הגעתי להתגורר כאן בעקבות הקורונה יחד עם בת זוגי בבניין דירות בקדיש לוז 11", סיפר גולדשטיין. "אני נכה עם שיתוק מוחין, והקורונה והסגרים לא איפשרו לי יותר להישאר בת"א. בשלוש השנים האחרונות אני מתנייד רק בכיסא גלגלים, והדבר הכי פשוט - להיכנס לבניין המגורים שלי - הפך להיות אתגר עבורי".
לדבריו, בגלל עבודות בנייה בבניין סמוך, נחתכה המדרכה וההנמכה הנגישה כדי לאפשר מעבר לכלים כבדים. "רק לאחר דין ודברים מול העירייה, שטענה תחילה שזה עניין פרטי, המדרכה וההנמכה סודרו. אבל מאז, רכבים עולים על המדרכה בניגוד לחוק וחוסמים את המעבר הנגיש".
יו"ר ועד הבניין, אלי היבנר, פגש את גולדשטיין לפני כחודשיים. "כשראיתי את המצוקה של צבי, עזרתי לבת זוגו להכניס אותו לבניין ולהעלות את הכיסא גלגלים על המדרכה. הזמנו משטרה לרכב שחסם, ולאחר מכן פניתי לעירייה בבקשה להציב עמוד שימנע את האפשרות לחסום את המעבר הנגיש. לצערי, במשך כחודשיים לא קיבלתי תשובה".
במקביל, ניסה גם גולדשטיין לזרז את הטיפול בבעייתו. "פניתי ליו"ר האופוזיציה, ציקי אבישר, וביקשתי ממנו לעזור לי בעניין, והוא פנה בשאילתה אל העירייה".
ימים בודדים לאחר מכן התקשר עוזר ראש העיר, דוד זוקמן, להיבנר. וכך נשמעה השיחה:
זוקמן: "זה זוקמן, מה שלומך?".
היבנר: "בסדר".
זוקמן: "תשמע, יש אצלכם בחור בבניין בשם גולדשטיין? הייתה פנייה שלו, משהו שהרגיז את כולנו. אתה מכיר את ציקי מהאופוזיציה, שעושה לנו בלאגן?"
היבנר: "ציקי אבישר".
זוקמן: "כן. הוא פנה אליו כדי שיעזור לו בקדיש לוז 11. חבר'ה, אני לא... אנחנו לא משחקים פה במשחקים. מי שפונה אליו שיפנה אליו, שהוא יטפל בזה. אנחנו את קדיש לוז 11 אנחנו זזים הצידה. אני לא מטפל".
היבנר: "הוא נכה במאה אחוז על גלגלים".
זוקמן: "אז שציקי יפתור לו את הבעיה".
היבנר: "אבל רגע, רגע, רגע".
זוקמן: "יאללה".
היבנר: "טוב, אתם מתנערים בגללו?".
זוקמן: "תגיד לו שימשיך לטעות, לדבר עם איתו, עם ציקי, שציקי יפתור לו את הבעיה".
היבנר: "אבל מה עכשיו דבר אחד קשור לשני, לא הבנתי?"
זוקמן: "לי אין בעיה".
היבנר: "זאת אומרת, ככה נפתרת הבעיה בעיריית מוצקין?"
זוקמן: "בוא.. בוא..".
היבנר: "נכה שלא יכול ללכת על הרגליים. טוב, בסדר".
זוקמן: "בוא נפסיק פה. ביי , להתראות".
בשיחה ל"ידיעות המפרץ" אמר גולדשטיין: "פניתי לחבר מועצה כדי שיסייע לי לפתור בעיה שאני סובל ממנה. לא הגיוני שינהלו מלחמות פוליטית על הראש שלי, ולא יסייעו לי".
2 צפייה בגלריה
"להיכנס לבניין המגורים שלי הפך להיות אתגר עבורי". צבי גולדשטיין, השבוע
"להיכנס לבניין המגורים שלי הפך להיות אתגר עבורי". צבי גולדשטיין, השבוע
"להיכנס לבניין המגורים שלי - הפך להיות אתגר עבורי". צבי גולדשטיין
(צילום: נחום סגל)
ציקי אבישר מסר: "אין גבול לרשעות. לדברי התושב הנכה, העירייה התעלמה מפניותיו, אז הוא פנה לחבר מועצה, ויו"ר האופוזיציה. מיהרתי לשלוח פנייה מסודרת לראש העירייה ולסגניו. כשהביקורת הציבורית פורצת, העירייה שוב מתרצת שמדובר ב'שטח פרטי'. מדוע לפני שנה העירייה יצקה לבקשתי באותו שטח פרטי שיפוע לטובת ציבור הנכים?".
בעירייה בחרו שלא להתייחס לטענות ולשיחה של האזרח עם עוזר ראש העיר ומסרו: "מדובר בניצול ציני של עסקן אופוזיציה בודד, שאינו עושה מאומה למען הציבור, ובדיוק בשל כך מנסה לחפות על כך בניסיונות בלתי פוסקים להכפיש ולהטעות, תוך מתן לגיטימציה לעבירה על חוקי מדינת ישראל, כיוון שכולם מבינים כי לרשות מקומית אין סמכות חוקית להציב מעקה בשטח המוגדר כשטח פרטי".
פורסם לראשונה: 08:04, 24.01.22