אחרי שאדם קיפח את חיוו ועשרות כלי רכב נתקעו בה, מערכת רימזור חדשה תחל בקרוב לפעול במנהרת חלוצי התעשייה במפרץ. מטרת המערכת המשכוללת למנוע כניסת כלי רכב אל תוך המנהרה בעת אירועי הצפות מי גשמים.
3 צפייה בגלריה
הרכב ששקע במנהרה שהוצפה, 2016
הרכב ששקע במנהרה שהוצפה, 2016
רכבו של יוסף קילינסקי ז"ל ששקע במנהרה שהוצפה, 2016
(צילום: פרטי)
בשנים האחרונות, בימי החורף הגשומים, המנהרה ברחוב חלוצי התעשייה מוצפת במי גשמים. רבים מהנהגים שלא מבחינים במפלס הגבוה של המים, נכנסים למנהרה ללא יכולת לצאת ממנה.
בדצמבר 2016 מצא כך את מותו יוסף קילינסקי, בן 74 מקרית אתא, במנהרה שהוצפה ברחוב חלוצי התעשייה בחיפה. קילינסקי נמצא מחוסר הכרה במכוניתו, כשבגדיו רטובים והוא סובל מהיפותרמיה. בבית החולים רמב"ם נקבע מותו.
במסגרת היערכות עיריית חיפה לעונת החורף הקרבה, במהלך השנה האחרונה ביצעה העירייה, באמצעות האגף לשיפור פני העיר והאגף לניהול בקרת תנועה וטכנולוגיה במנהל התפעול, עבודות להתקנת אמצעים טכנולוגיים אשר ישמשו לחסימת המעבר המשוקע.
עבודות אלה כללו שדרוג המשאבות והקמת מערכת טכנולוגית חדישה, הכוללת רמזורים, שלטים אלקטרוניים ומחסומים, המסוגלים לתקשר ביניהם.
3 צפייה בגלריה
מנהרת חלוצי התעשייה
מנהרת חלוצי התעשייה
עבודות במעבר התת קרקעי
(צילום: דוברות עיריית חיפה)
המערכת פועלת באופן כזה, שבעת ירידת כמות משקעים גבוהה במיוחד, ייכנסו משאבות הניקוז של המעבר המשוקע לפעולה ויחלו בעבודה לשאיבת המים. במידה ופעילות המשאבות לא תספיק לשאיבת כמויות המשקעים ומפלס המים יגיע לגובה בו הוא צפוי להציף את המעבר, יעביר בקר המשאבות הוראה לבקר הרמזור, כך שברמזור יידלק באופן מיידי אור אדום והמחסומים המוצבים בכניסות למעבר המשוקע ייסגרו ובכך תמנע כניסת רכבים אל תוך המעבר המשוקע.
3 צפייה בגלריה
מנהרת חלוצי התעשייה
מנהרת חלוצי התעשייה
מפת המנהרה ומערכת הרמזור החדשה
(צילום: דוברות עיריית חיפה)
כמו כן, שלטים אלקטרוניים, המוצבים בכניסות למנהרה, ידווחו לנהגים אודות ההצפה והאיסור להיכנס אל תוך המנהרה. עם סיום מצב ההצפה, ייכבה האור האדום ברמזור והמחסום יורם בחזרה. המערכת החדשה מחוברת למערכת ניהול התנועה, כך שבמקרי הצפה תתקבלנה התראות בחדר הבקרה של אגף ניהול התנועה, המאוייש באופן קבוע, 24/7.
עם השלמת הבדיקות הנדרשות וכניסת המערכת לפעילות מלאה, תחליף המערכת את האמצעים הידניים, בהם עשתה העירייה שימוש עד כה בעת אירועים בהם הוצפה המנהרה כתוצאה מאירועי מזג אוויר קיצוניים, אשר לוו בכמויות משקעים גבוהות במיוחד.
אוהד דורפמן, ראש מינהל התפעול בעיריית חיפה: "לאחר שנים רבות בהן נעשה שימוש באמצעים ידניים שונים לחסימת המעבר, וכלקח מאירועי עבר בהם, לצערנו, קופחו חיים, תחל לפעול בקרוב מערכת אוטומטית, חדישה ומשוכללת, אשר בעת זיהוי הצפה, תפעל באופן מיידי לחסימת המעבר ובכך תסייע להשגת המטרה החשובה ביותר, שהיא שמירה על חיי אדם".
פורסם לראשונה: 16:04, 13.10.21