מורה בבית הספר 'מגינים' בקרית חיים הגישה בסוף השבוע תביעה לבית משפט השלום בקריות נגד אב של אחד מתלמידיה, ודרשה לפצותה ב-142 אלף שקל בגין לשון הרע. לטענת המורה, העוסקת במקצוע עשרות שנים, האירוע האלים שהוביל לתביעה התרחש לפני כשלושה שבועות ובעקבותיו הושבת בית הספר למשך יום לימודים.
2 צפייה בגלריה
מורה
מורה
האירוע האלים הוביל לתביעה
(צילום המחשה: ShutterStock)
"עניינה של תביעה זו הינה הוצאת דיבתה של התובעת תוך איומים והכפשות והעמדת ספק ביכולתה ומסוגלותה המקצועית ותוך הטלת האשמה של עבירה פלילית, לאחר שהאב טען כי המורה שברה את היד של בנו ואף הגיש תלונה על כך למשטרת ישראל, דבר אשר לא התרחש כלל וכלל", לשון התביעה שהגיש בא כוחה של המורה, עו"ד קובי לוי.

הלימודים הושבתו

האירוע שבעקבותיו מוגשת התביעה אירע ביום חמישי, 16 בדצמבר, בזמן שהתובעת שימשה כמורה תורנית בהפסקת הצהריים בבית הספר, אז ניגשו תלמידים ודיווחו כי על אירוע אלימות בחצר. המורה ניגשה לאחד התלמידים, הטיחה בו שהוא 'לא מרביץ' והזעיקה את המנהלת היועצת לחצר בית הספר. בעקבות כך, מנהלת בית הספר, שרון שחק, התקשרה לאביו של התלמיד והזמינה אותו להגיע לבית הספר.
"הנתבע הגיע לבית הספר, וכשפנתה התובעת לנתבע, באומרה לו: "תשמע, עד לכאן צריך לטפל בזה", השיב לה הנתבע בטון של צעקות כדלקמן: "תסתמי את הפה שלך יא בהמה, ותנמיכי את הטון שלך". "דברים אלו", כך נטען, "נאמרו בנוכחות צוות בית הספר, והתובעת פרצה בבכי, האב לקח את בנו מבית הספר, והאירוע דווח כאירוע חריג לגורמי החינוך".
2 צפייה בגלריה
בית הספר מגינים בקרית חיים
בית הספר מגינים בקרית חיים
בית הספר מגינים בקרית חיים
(צילום: נחום סגל)

הודעת התנצלות

בעקבות האירוע, הסתדרות המורים השביתה את בית הספר למשך כשעה, וועד ההורים השבית את בית הספר ליממה. כשלושה ימים לאחר האירוע נקבעה פגישה בין גורמי החינוך, מפקחת בית הספר, סגנית מחלקת החינוך של עיריית חיפה, פסיכולוגית בית הספר, המורה התובעת, האב ובנו.
בכתב התביעה מצוינות האמירות של האב נגד המורה: "המורה משקרת, היא משתפת פעולה עם מנהלת בית הספר. יש לה התנהגות בהמתית והיא זו שצריכה להשתפר. את בהמה עם התנהגות בהמתית". בהמשך השיחה אף טען: "את שברת את היד של הבן שלי והוא בחופשת מחלה. הגשתי על כך תלונה במשטרה", ואיים: "אני לא אתן לכן את הפתרון הקל, אני אלמד את הבן שלי קראטה, איפה לתקוף את המורה".
עוד נדרש בתביעה: "מתבקש בית המשפט הנכבד לחייב את הנתבע לפרסם על חשבונו הודעת התנצלות מטעמו באשר לטענותיו המופרכות נגד התובעת וזאת כלפי הפורומים בפניהם טען את האמירות השונות".
האב מסר בתגובה: "המחנכת משכה בחוזקה בידו של בננו וגרמה לו לחבלות קשות בידיו, כעולה מהאישור הרפואי המצ"ב. בגין תקיפה זו הוגשה תלונה במשטרה, והעתק האישור מצורף. לאחר שאקרא את כתב התביעה, אגיב בהתאם, ובטוחני שבית המשפט הנכבד יעשה מלאכתו נאמנה וישפוט צדק".
פורסם לראשונה: 07:26, 14.01.22