מי שמטריד את מנוחתם של תושבי קרית ביאליק בימים האחרונים אלו מעופפים קטנים - ברחשים ויתושים. להקת חרקים זעירים ומציקים במיוחד מתנפלת על תושבים ברחובות העיר.

תושבים שנסעו היום (רביעי) דרך מרכז צבר סיפרו על מתקפת ברחשים, כפי שלא ראו מעולם.
לדברי נוסעים, חלונות המכוניות התמלאו ברחשים והיה קשה לצאת מהרכבים. לטענתם, מכת היתושים והברחשים בתקופה זו של השנה חזקה במיוחד, הרבה ממה שהיו רגילים בעבר.
סיגל מקרית ביאליק, שהגיעה לערוך הבוקר (רביעי) קניות במרכז צבר, סיפרה למיינט קריות, כי לאחר כמה דקות היא החליטה לעזוב את המקום. "הגעתי לאחת המאפיות, אבל פתאום החלה מתקפת ברחשים רצינית, אי אפשר היה ללכת ברחוב, ברחשים בכל פינה. רצתי מיד לכיוון האוטו וסגרתי מהר את הדלתות", היא סיפרה.
1 צפייה בגלריה
"ברחשים בכל פינה"
"ברחשים בכל פינה"
"ברחשים בכל פינה"
(צילום: פרטי)

לחגיגה הזו מצטרפים גם היתושים: "אנחנו לא מסוגלים לפתוח חלונות בבית, למרות הרשתות היתושים נכנסים וכולנו עקוצים", אמר תושב המתגורר בדרום קרית ביאליק.
בעיריית קרית ביאליק מודעים לבעיה ופועלים כבר מספר שבועות כדי לשים לה קץ. לטענת העירייה, תנאי מזג אוויר קיצוניים בהם גל החום הכבד הגיע לאחר תקופת הגשמים, הם גרמו למכת ברחשים נרחבת המורגשת בכל רחבי הארץ, לרבות קרית ביאליק.
"בעקבות הסיור של עובדי הרשות התגלו שני מוקדי דגירה מחוץ לגבול השיפוט של קרית ביאליק, אשר מקורם בתעלת ההגנה א' הנמצאת בשטחה של המועצה האזורית זבולון ונחל שפרעם שאליו מוזרמים שפכים של העיר שפרעם וכפר האעבלין", ציינו השבוע בעירייה.
ראש עיריית קרית ביאליק, אלי דוקורסקי, אף פנה בנושא למשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה, שוחח עם ראש מועצת זבולון ומנכ"ל רשות הניקוז קישון שהתחייבו לפתוח בפעולות ריסוס ממוקדות. כמו כן, הנחה דוקורסקי את היועצת המשפטית של העירייה לשוב ולפנות לבית המשפט המחוזי בחיפה שיורה לתאגיד מים וביוב סובב שפרעם להפסיק להזרים ביוב לנחל שפרעם ושיבצע עבודות לניקוי הנחל וההדברה.
בעירייה הדגישו כי היא מבצעת באופן שוטף את פעולות ההדברה בשטחה, לכן לא נמצאו מקורות דגירה בשטח שיפוטה של העיר. לפני מספר שבועות העירייה אף שאבה מים במקומות בהם נוצרו שלוליות גדולות עקב הגשמים ופרסמה מידע לתושבים כיצד להימנע ממים עומדים בחצרות בתיהם.
פורסם לראשונה: 21:51, 20.05.20