בית המשפט המחוזי בחיפה מינה השבוע נאמן זמני לתיאטרון הצפון, שהחוב שלו 11 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
עדי קאפמן
עדי קאפמן
"ימים לא פשוטים". המנכ"לית עדי קאפמן
(צילום: אלעד גרשגוורן)
בדיון המשפטי שהתקיים ביום ראשון ביקש נציג התיאטרון, עו"ד איתי פריימן, לפעול במהרה למכור את מה שקיים. השופטת בטינה טאובר נעתרה לבקשה, ומינתה את עו"ד רון חכים לנאמן זמני. בהחלטה ציינה השופטת: "קיימת חשיבות לפעול לשמירת נכסי החברה, ולא פחות מכך, לנסות למכור אותה בהקדם האפשרי".
כמו כן קבעה השופטת כי הנאמן יהיה רשאי לנהל מו"מ למכירת החברה או פעילותה (בכפוף לאישור בית המשפט) ויהיה רשאי לפרסם הצעות לאיתור משקיעים. בנוסף, הנאמן יהיה רשאי לנקוט צעדים לייעל את החברה לפי שיקול דעתו, לרבות פיטורי עובדים אשר לדעתו פיטורם הכרחי.
יש לציין כי חלק מהנושים של התיאטרון הם בנק הפועלים, בנק לאומי, הבימה, תיאטרון הקמרי, בית לסין, עיריית חיפה ועוד.
עו"ד פריימן, המייצג את בעלי התיאטרון, ישראל פלדמן וסמיון קוזנסקי: "בעלי המניות, בני למעלה מ-80, פעלו במשך שנים לנסות ולהמשיך להפעיל את התיאטרון על אף התחרות הקשה, ובהיעדר כל תמיכה מצד עיריית חיפה, הממשלה או כל גורם אחר. ערב פרוץ מגפת הקורונה היה מצבו הכלכלי של התיאטרון שלא מן המשופרים (לשון המעטה), ועם וסגירת שעריו עקב המגיפה, הגירעון העמיק. החולה המאומתת הראשונה באזור הקריות שהתה ביום 4.3.2020 בהצגה באולם התיאטרון, אשר שלח הודעות על כך לכל מנוייו.
"בהתאם להנחיות משרד הבריאות, ניתן לקיים פעילות תרבות, אך היא הפסדית עבור התיאטרון (בפרט לנוכח דרישות משרד הבריאות שמשמעותן הגבלת הצופים והכפלת כוח האדם מטעם התיאטרון). לא ניתן לקיים את פעילות התיאטרון, אלא באופן גירעוני. לאחר שנים בהם מימנו את פעילותו הגירעונית, הגיעו בעלי המניות לכלל החלטה שאינם מעוניינים להוסיף ולהזרים עוד ועוד כספים".
מנכ"לית התיאטרון, עדי קאופמן, מסרה כי אינה יכולה להתראיין בנושא, וכי היא עובדת על הבראת התיאטרון עם הנאמן מטעם בית משפט. "בנימה אישית, אלו ימים מורכבים, לא פשוטים. מקווים שבעזרת השם יהיו בשורות טובות".
יש לציין כי עתיד כספם של מנויי התיאטרון אינו ברור כרגע. לכאורה הם נושים רגילים, ועל כן, אם התיאטרון לא יימכר בסכום משמעותי, או לא ימשיך לפעול, הם ככל הנראה יאבדו את כספם.