תושב קרית ים בן 34 מואשם כי תקף את אמו לאחר שהודיעה לו שאין לה אפשרות כלכלית לממן לו את טיפולי השיניים. על פי כתב האישום שהוגש נגדו בסוף השבוע בבית משפט השלום בקריות נטען כי הוא חנק אותה, שפך משקה אלכוהולי על עיניה, כלא אותה בחדר וגרם לשריפה של ביתה תוך השלכת סיגריה בוערת בחדר השינה. "למחרת, בשעות הבוקר, פתח הנאשם את דלת חדר השינה של המתלוננת", נכתב: "לאחר שנאלצה לעשות את צרכיה בתוך דלי שהיה לה בחדר".
1 צפייה בגלריה
תקף את אמו
תקף את אמו
כליאת שווא, איומים ותקיפת סתם
(צילום: sutterstock)
האירוע החל לפני כשבועיים אז, שבה האם לביתה והבחינה כי בנה המתגורר עימה, השאיר את דלת הכניסה לבית פתוחה. היא העירה לו על כך, והדבר עורר את חמתו. הוא החל לקלל אותה וטען שהיא הורסת לו את החיים. בנוסף אמר לה כי אינו יכול למצוא עבודה כי הוא חסר שיניים ודרש ממנה לממן לו טיפולי שיניים.
האם טענה בפניו כי אין לה יכולת לממן לו את הטיפולים, והלכה לחדרה, אולם הוא הוא הלך אחריה, אחז בידיו בצווארה וחנק אותה. עוד נטען כי היא אמרה לו שתממן לו את הטיפולים כדי שירפה ממנה, אולם הוא לא עשה כן ואף איים על חייה: 'אני אוציא לך את השיניים והעיניים'. לאחר מכן הוא הלך למטבח לקח כוס של משקה אלכוהולי ושפך אותה על פניה ועיניה של אמו בעודו אומר לה 'מגיע לך תמותי'.
קראו גם >>
בהמשך הוא נעל אותה בחדרה. 'תהי סגורה בכלא, את תרגישי מה שאני הרגשתי', אמר לאמו. "למחרת בשעות הבוקר, פתח הנאשם את דלת חדר השינה של המתלוננת לאחר שהיתה כלואה בתוכו החל מיום קודם בשעות הצהריים ולאחר שנאלצה לעשות את צרכיה בתוך דלי שהיה לה בחדר", נכתב בכתב האישום. לאחר מכן נמלטה האם מהבית לביתה של חברה ואף פנתה לקבלת טיפול רפואי.
מספר ימים לאחר מכן בשעות הצהריים השליך הנאשם סיגריה בוערת על מסגרת העץ של הדירה וגרם לשריפה של הבית. על פי עדות שמסר אחיו במשטרה, לאחר השריפה הוא שלח לו הודעות בהן טען כי הוא השליך סיגריה בוערת בתוך חדר השינה והבית נשרף.
הבן מואשם בעבירות של כליאת שווא, איומים, תקיפת סתם ושימוש פחזני בחומר דליק, כאשר במקביל הוגשה גם בקשה למעצר עד לתום הליכים. "מהמסמכים הרפואיים המצויים בתיק החקירה, עולה כי המשיב מוכר למערכת הפסיכיאטרית, אובחן כלוקה בהפרעות מנטליות והתנהגותיות על רקע שימוש בחומרים פסיכואקטיביים והפרעות אישיות וכי ביום מעצרו שתה אלכוהול", נכתב בבקשה.
"המבקשת סבורה שאין חלופה הולמת אשר תאיין את הסכנה הנשקפת מן המשיב מלחזור ולבצע את המיוחס לו בכתב האישום.