צוותים של מהנדסים מרפאל עוסקים בימים אלו בהתאמת שתי מערכות דיגיטליות לטובת הלחימה בנגיף קורונה. מאז פרוץ המגפה ביקרו הצוותים בבתי החולים רמב"ם, סורוקה והדסה עין כרם, ויחד עם הצוותים הרפואיים מנסים לתת פתרונות טכנולוגיים שישפרו את יכולת הטיפול בחולים.
תצוגה של מערכת "אבן החכמים" תצוגה של מערכת "אבן החכמים"
תצוגה של מערכת "אבן החכמים"
(צילום באדיבות רפאל)
המהנדסים מנסים להתאים את מערכת "אבן החכמים", למיצוי מידע כדי שתשמש את הצוותים הרפואיים, וגם מנסים להתאים מערכת אחרת שפיתחו לשיפור הקשר בין הצוותים הרפואיים לחולים מבודדים, קשר שאפשר לשפר משמעותית באמצעות המערכת הזו. עמית צימר, סמנכ״ל בכיר לרגולציה מנהל ותקשורת ברפאל אמר ל"ידיעות המפרץ": "אנחנו מנסים לתרום את חלקנו במלחמה הזו".
"אבן החכמים" היא מערכת משוכללת לניטור ועיבוד מידע והפקת תובנות בזמן אמת. על בסיסה פיתחו בימים האחרונים אפליקציה חדשה להתמודדות עם משבר הקורונה. המערכת מסוגלת להתחבר לכל סוגי המידע - וידאו, אודיו, נתונים, טקסטים, מספרים, מאגרי מידע רפואיים, היסטוריה רפואית, היסטוריית מיקום ועוד.
המערכת מבוססת אלגוריתמים בינה מלאכותית ולמידה עמוקה, מהמתקדמים ביותר בעולם, ותוכל לסייע למדינת ישראל לנהל את המשבר בצורה 'כירורגית' וחכמה, תוך מיצוי משאבים ומאמצים. המערכת תדע לבצע חיזוי ולענות על שאלות מורכבות, תוך הפקת מידע חיוני מהנתונים המוזרמים אליה. את האפליקציה פיתחו מהנדס רפאל בתוך זמן קצר, עבור האתגר הלאומי עימו מתמודדת ישראל.
רפאל נקטה בשורה ארוכה של פעולות מאז פרוץ המגפה כדי שתוכל להמשיך לפעול ולספק את המוצרים שדורשת מערכת הביטחון. לדברי צימר, במפעל הביטחוני יש אישור להביא 50 אחוז מכלל העובדים, בניגוד למשק הכללי שבו מותר 30 אחוז. "רוב העבודה היא מול משרד הביטחון, שאומר לנו אילו קווי ייצור להמשיך ולהפעיל, ומה הם הדברים הקריטיים שהוא צריך. אנחנו עובדים תוך התאמה למצב קיצון, כמו של מלחמה. במקביל, לא הזנחנו את הלקוחות שלנו מחו"ל, וממשיכים לספק להם סחורות. בניגוד למלחמות שהיו רק פה, הפעם גם לקוחות בספרד או איטליה מבינים יותר את המצב, כי גם אצלם המשק מושבת".
העובדים שכן יצאו לחופשה מנצלים ימי חופשה שעומדים לרשותם, ולא מוצאים לחל"ת. בייצור החלו לעבוד במשמרות, על מנת להקטין צפיפות עובדים, וחדרי האוכל נסגרו. העובדים מקבלים חמגשיות, וכל אחד אוכל במשרד שלו. צימר ציין כי למרות המצב, רפאל לא עצרה את התשלומים לספקים, מתוך מטרה לאפשר להם להתקיים. "חלק גדול מהפגישות מתקיימות באמצעים דיגיטליים. בתחום השיווק אנחנו עובדים מרחוק ולא יוצאים לפגישות בחו"ל. בינתיים לא כל כך מרגישים בירידה בפעילות, אבל אין ספק שתהיה השפעה בהמשך".
פרסום ראשוני: 07:41 , 26.03.20