חברת חוצה ישראל מתקדמת שלב נוסף בעבודות הביצוע של פרויקט הרכבת הקלה 'נופית', המקודם על ידי משרד התחבורה. במסגרת זו יוצאת החברה עם שלושה מכרזי ענק לתכנון וביצוע (Design-Build) גשרים ומנהרות לאורך תוואי הרכבת הקלה.
2 צפייה בגלריה
מתחם 'חנה וסע' בתחנת יפתחאל
מתחם 'חנה וסע' בתחנת יפתחאל
מתחם 'חנה וסע' בתחנת יפתחאל
(הדמיה: in3D עבור חוצה ישראל)
שלושת המכרזים האמורים הינם רחבי היקף ותכולה, ונאמדים יחד בכמיליארד שקל, ומבוצעים במסגרת עבודות שלב 'אינפרא 1' של הרכבת הקלה.
קראו עוד >>
בסוף השבוע שעבר פרסמה חוה ישראל את המכרז הראשון מבין השלושה: מדובר מכרז תכנון-ביצוע (DB) של רצף גשרים, במקטע מרכזית המפרץ-וולקן, באורך כולל של כ-3 ק"מ, שמתחיל בצמוד לחניון מרכזית המפרץ, ממשיך מעל מסילות הרכבת (מסילת החוף), עובר מעל הקישון והגדורה ומעל כביש 4 באזור צומת וולקן (מחלף ההסתדרות), ומסתיים באזור הדפו – מרכז התפעול והאחזקה העתידי של הקו באזור התעשייה בקרית אתא. רוחב הגשרים בחתך הטיפוסי הוא כ-10 מטרים.
2 צפייה בגלריה
עבודות התשתית במרכז התפעול באתא
עבודות התשתית במרכז התפעול באתא
עבודות התשתית במרכז התפעול באתא
(צילום: TERRASCAN עבור חוצה ישראל)
הקבלנים המשתתפים במכרז יידרשו להגיש הצעת מחיר הכוללת תכנון וביצוע רצף הגישור, אותו הם נדרשים לסיים תוך 41 חודשים.
במקביל, מקודמות עבודות הביצוע לאורך התוואי במספר מוקדים: עבודות לייצוב הקרקע והכנת השטח למרכז הדיפו באתא, בשטח של כ-85 דונם בסמיכות לכביש עוקף קריות; עבודות להכשרת שני חניוני 'חנה וסע' בנוף הגליל (באזור תעשייה הר יונה ובמתחם השוק העירוני); עבודות עפר במתחם תחנת קריית הממשלה בנוף הגליל; ועבודות להכשרת הקרקע בתחנת מרכזית המפרץ בחיפה.
פרויקט הרכבת הקלה נופית משלב מערכת תחבורה ציבורית בין-עירונית ועירונית חדשנית להסעת המונים. אורכו כ-41 ק"מ, ויוקמו בו כ-20 תחנות לאיסוף והורדת נוסעים, חניוני 'חנה וסע' לאורך התוואי, מתחם דיפו ומרכז בקרה. בקו יפעלו מעל 30 רכבות בתדירות נסיעה מרבית של כל ארבע דקות. על פי התחזיות, מספר הנוסעים היומי החזוי יהיה כ-100 אלף, ומהירות הנסיעה המירבית תעמוד על כ-100 קמ"ש.
מנכ"ל חוצה ישראל, דן שנבך: "מדובר במכרזים גדולים ומורכבים לקידום הפרויקט, ואנו צופים כי ייענו להם חברות התשתית המובילות בישראל. במקביל לקידום עבודות הביצוע, מתקדמת החברה במרץ גם עם המכרז הזכייני, והיא צפויה להודיע בזמן הקרוב על החברות אשר עברו את שלב המיון המוקדם".
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: "הכרזתי על קידום תחבורה ציבורית לראש סדר העדיפויות ובתקציב שהעברנו בממשלה הבאנו הלכה למעשה תקציבי ענק לתחבורה הציבורית. פרויקט 'נופית' יקדם את התחבורה הציבורית כמפתח לפיתוח עירוני בצפון הארץ".