חברת פלאפון תשלם 2,549 שקל ללקוח, תושב קרית חיים, שמסר את הטלפון המוזהב שלו לתיקון בסניף חוצות המפרץ, וקיבל בחזרה טלפון בצבע שחור - כך פסק השבוע בית משפט לתביעות קטנות בקריות.
1 צפייה בגלריה
אייפון מוזהב
אייפון מוזהב
אייפון מוזהב
(צילום אילוסטרציה: ShutterStock)
לטענת הלקוח, יעקב אנגל, ב-8.1.19 הוא מסר מכשיר אייפון בצבע זהב לתיקון. יומיים לאחר מכן התקשר אליו נציג של פלאפון והודיע לו שאין חלקי חילוף למכשירו, והציע לו מכשיר אחר, בצבע שחור. הלקוח סירב, משום שצבע המכשיר היה חשוב מבחינתו, על כך גם שילם תוספת בעת שרכש את המכשיר.
ב-15.1.19 הוא הגיע לסניף לקבל את המכשיר המתוקן, והתברר לו כי המכשיר שמבקשים למסור לו אינו שלו. הוא סירב לקבל את המכשיר החלופי, ודרש לקבל בחזרה את המכשיר שלו. יומיים לאחר מכן התקשר אליו נציג פלאפון והודיע לו כי מכשירו פורק, ולא ניתן להחזיר את המצב לקדמותו. בשיחה ציין הנציג בפני הלקוח כי לטכנאי לא הייתה זכות לפרק את המכשיר ללא הסכמתו.
בא כוחה של חברת פלאפון, דניאל סטרולוביץ, טען כי החברה החליפה את מכשירו של הלקוח במכשיר אחר, מדגם זהה ובכפוף לתנאי שירות התיקונים, והגיש לבית המשפט טופס עליו חתום הלקוח, שם נרשם כי אם לא ניתן לתקן את המכשיר, יסופק מכשיר שווה ערך מדגם זהה למכשיר שנמסר לתיקון.
בפסק דינה ציינה השופטת יונת הברפלד-אברהם כי היא מקבלת את גרסתו של הלקוח, שהיתה משכנעת ואמינה, על פיה ביקש מספר פעמים מנציג פלאפון שאם מעבדת התיקונים של החברה לא תצליח לתקן את המכשיר, תשיבו לידיו.
השופטת פסקה ללקוח פיצוי בסך 1,949 שקל (מחצית משווי אייפון חדש) ו-600 שקל הוצאות משפט.
פורסם לראשונה: 10:31, 06.05.20