"המצב בלתי נסבל", טוענים תושבים בקרית אתא, המתגוררים במרכז העיר, סביב גן כצנלסון: מדי לילה מגיעים לגן בני נוער ומפוצצים חזיזים ונפצים.
2 צפייה בגלריה
הנפצים שנתפסו השבוע בקרית אתא
הנפצים שנתפסו השבוע בקרית אתא
הנפצים שנתפסו השבוע בקרית אתא
(צילום: דוברות המשטרה)
אחד התושבים מספר: "ערב ערב מתאספים בני הנוער, חסרי תעסוקה, בגן כצנלסון, ומפוצצים נפצים. ביום שישי ירדו כ-20 תושבי השכונה על מנת להבריח אותם, והגיעה ניידת משטרה. קצין המשטרה אמר שאין מה לעשות נגדם, כי הילדים קטינים. הרעש בלתי נסבל, בשכונה ובאזור כולו.
"נותרתי אובד עצות. הרעש מפריע לי ולמשפחתי. כמעט בלתי אפשרי לשבת במרפסת מבלי להיבהל. יש לי תינוק שמתעורר בבהלה מהרעש, כלבה שנלחצת ומתחילה לנבוח. גם שאר הכלבים נובחים, וברגע שנשמעים הפיצוצים, שומעים נביחות מהבתים.
"תושבי השכונה מתכננים לקיים הפגנה מול העירייה, בבקשה לסגור את גן כצנלסון בלילה, שלא ייכנסו לשם, ונבקש שיחלקו קנסות כבדים לכל ילד שייתפס, וכך ההורים ישמרו על ילדיהם.
2 צפייה בגלריה
הנפצים שנתפסו השבוע בקרית אתא
הנפצים שנתפסו השבוע בקרית אתא
"השיטור העירוני תפס עד כה שני קטינים"
(צילום: דוברות המשטרה)
"שכנים נוספים סובלים. אחת מספרת שהילדים הקטנים שלה לא יכולים לישון, מתעוררים בלילה. שכנה נוספת כבר לא אופטימית, היא גרה מעל 20 שנה בשכונה, ופנתה לאורך השנים לפיקוח ולמשטרה, שלא עשו כלום.
"זה קורה רק בקרית אתא. השוטר שהגיע אמר לי שבאף קריה אין תופעה כזו. גם כשהגיעו שוטרים ביום שישי, הנערים המשיכו לעשות את זה, פשוט עשו צחוק מהמשטרה".
קראו גם >>
בעיריית קרית אתא מודעים לתופעה, והשיטור העירוני פתח במבצע למיגור התופעה, תוך הפעלת צוותים גלויים וסמויים. בעירייה ציינו כי ילדים ובני נוער שיתפסו מפוצצים נפצים, ייפתח נגדם הליך פלילי על ידי מחלק הנוער של תחנת זבולון.
"השיטור העירוני תפס עד כה שני קטינים משליכים נפצים מסוכנים, והחל בהליך פלילי, תוך מעורבות הורי התלמידים והצוות החינוכי. העירייה גם החלה לאכוף את הנושא בחנויות שמוכרות את הנפצים האסורים. מפיצי הנפצים ייקנסו, וציודם יוחרם".
גם שוטרי תחנת זבולון פעלו נגד שימוש אסור בצעצועים מסוכנים ואמצעים פירוטכניים. בפעילות בקרית אתא עיכבו לחקירה שלושה קטינים כבני 12 ותושב רכסים, בן 15. ממחוז חוף של המשטרה נמסר: "ככל שמתקבל במשטרת ישראל דיווח או מידע בדבר חשד לקיומה של עבירה, פותחת המשטרה בחקירה, לצד הגברת האכיפה ומיקוד בהתאם".
פורסם לראשונה: 08:02, 11.01.21