תושבים בקרית אתא מתלוננים כי בתקופה האחרונה קיבלו חשבונות מים מנופחים מתאגיד המים "מעיינות אתא". בעקבות ריבוי התלונות, פנתה גם חברת המועצה הילה רובין שלם לתאגיד בבקשה לבדוק את הנושא.
"בתקופת הקורונה היתה עלייה בצריכה הביתית""בתקופת הקורונה היתה עלייה בצריכה הביתית"
"בתקופת הקורונה היתה עלייה בצריכה הביתית"
(צילום: shuttetstock)
תושבת העיר שרית קרמר, שמתגוררת בגבעת אלונים, סיפרה כי לפני מספר חודשים קיבלה חשבון מים שהיה פי שניים מהחיוב הרגיל, וכעת, עבור החודשיים האחרונים, קיבלה פעם נוספת חשבון כפול.
"בפעם הראשונה אמרו שיש לנו דליפת מים. הזמנו אינסטלטור שבדק בכל מקום, ולא מצא כלום. אמרו לי לבדוק את השעון. בדקתי, שילמתי לתאגיד 125 שקל, הוא היה תקין. אז מהיכן החשבון הכפול? נשארנו אותו מספר אנשים בדירה, לא אירחנו חמולה. בדרך כלל יש לנו חשבונות מים גבוהים יחסית, 450 שקל, אז יצא כפול. לבסוף הגעתי עד המנכ"ל, וזיכו אותנו".
לאחרונה קיבלה קרמר עוד חשבון, הפעם של כמעט 1,000 שקל. "בדקתי את התאריכים, הסתבר שהייתי בחו"ל. שוב הזמנתי אינסטלטור, שוב בדקתי מונה, ושוב הוא יצא תקין. אומרים לי, נזילה. אז מה, באותו חודש לחצי עיר היתה נזילה? היינו בדיוק אותם 2.5 אנשים בדירה, דבר לא השתנה. אני רואה שאנשים מציפים את הנושא ברשתות החברתיות, זה לא צירוף מקרים? אגב, בפעם הקודמת שזה קרה, לא תיקנתי דבר, והחשבונות ירדו לרמה הרגילה. ועכשיו שוב קפצו".
ברשתות החברתיות התייחסו עשרות תושבי העיר לתופעה. עדינה עדי איפרח כתבה: "גם אתם מקבלים מתאגיד המים חשבונות מים מנופחים בחודשים האחרונים, בטענה שכנראה יש נזילה? בשנה, חשבון המים שלי קפץ ב-100% מבלי ששיניתי דבר בהרגלי צריכת המים, ואני שומעת את זה מעוד אנשים". תושבים רבים הגיבו וציינו שגם להם זה קרה.
יו"ר האופוזיציה במועצת העיר, הילה רובין, שלם פנתה לתאגיד וכתבה: "לאחרונה, עם קבלת חשבונות המים לתאריכים מרץ-אפריל, פנו אלינו תושבים רבים שהתלוננו על קפיצה משמעותית של צריכת המים בחשבון המים לחודשים מרץ-אפריל לעומת חודשים ינואר-פברואר ובכלל. לטענתם, לא היה שינוי משמעותי בצריכת המים המשפחתית שלהם, למרות השהייה הממושכת יותר בבית עקב הקורונה. להבנתנו, לאחר בדיקות של גורמים צד ג׳ ואף גורמים מצד התאגיד עצמו אצל מספר מהמתלוננים, לא נמצאה בעיה במד המים או נזילה כלשהי במערכת. אנחנו יותר מסבורים, לאור ריבוי המקרים והפונים, שמדובר כאן בטעות טכנית בהפקת החשבוניות". לפנייה שלה לתאגיד צירפה חשבונות מים של תושבים שהתלוננו על חיובים מוגזמים.
מתאגיד המים נמסר: "בתקופה האחרונה הובאו לידיעתנו מקרים בודדים על צריכה גבוהה, מתוך 19 אלף חשבונות לצרכנים ביתיים. ממבט ראשון חלקם תקינים (אין שינוי מהצריכות הקודמות), ובחלקם העלייה זניחה. כידוע, בחודשים מרץ ואפריל, בתקופת הקורונה, היתה עלייה בצריכת המים למגורים בכל הארץ. כל המקרים ייבדקו באופן יסודי ותועבר התייחסות לצרכן".
פרסום ראשוני: 16:32 , 04.06.20