המצילים חוזרים לחופים: על פי הנחיות המל"ל תיפתח מחר (רביעי) עונת הרחצה 2020 בחוף קרית חיים, וביום שישי הקרוב בחופי קרית ים.
2 צפייה בגלריה
חוף זבולון בקרית ים
חוף זבולון בקרית ים
חוף זבולון בקרית ים, השבוע
(צילום: פרטי)
לאורך רצועת החוף של העיר פועלים שלושה חופים מוכרזים: חוף ימית בדרום, חוף זבולון הנחשב לחוף המרכזי וחוף אלמוגים בצפון.
יצוין, כי למרות שלפי ההנחיות אסור עדיין להגיע לחופי הים, מאות קרייתים הגיעו לחופי הקריות בסוף השבוע האחרון במזג האוויר השרבי. לרוחצים לא חולקו דוחות.
2 צפייה בגלריה
חוף קרית ים
חוף קרית ים
לא יופעלו מלתחות. חוף קרית ים
(צילום: פרטי)
אחד הרוחצים אמר למיינט קריות: "באנו לחגוג את סיום המגיפה, והמקום הכי מתאים זה בים. הופתענו למצוא כל כך הרבה אנשים פה. יש אווירה של שחרור וחופש. אף אחד לא הולך עם מסכה כאן. גם לא שומרים מרחק. מבחינתו הקורונה מתה היום".
במהלך החורף תוקנו כל המפגעים לאורך הטיילת, שופצו והוחלפו המתקנים השונים בהם, סככות הצללה, מגדלי המצילים ומבני השירותים. לפי שעה לא יופעלו במקום מלתחות בשל הנחיות משרד הבריאות ותתוגבר נוכחות הפקחים לאורך החופים כדי לאכוף את הנחיות משרד הבריאות.
שירותי ההצלה יפעלו בחודש מאי מדי יום החל מ-08:00-16:00 בחודש יוני בין השעות 08:00-17:00 ובחודשים יולי אוגוסט 08:00-18:00 .
עיריית חיפה תפתח מחר (רביעי) את כל חופי הרחצה בתחומה, כולל חוף נאות בקרית חיים, בהתאם להנחיות התו סגול של משרדי הפנים והבריאות שעיקרן שמירה על היגיינה וריחוק.
במהלך החודשים האחרונים בוצעו בחופים המוכרזים של חיפה עבודות שיקום, תחזוקה ופיתוח שכללו בין היתר: הנגשת תאי שירותים ומלתחות בחוף הנפרד בקרית חיים, הקמת סככות צל חדשות בחופי נאות, הכרמל וזמיר, חידוש וצביעת סככות צל נוספות בכל חופי הרחצה, בניית שירותי נכים בחוף הכרמל, חידוש בריכת הפעוטות בחוף דדו וחידוש מגדלי הצלה.
משרד הפנים פרסם השבוע, בהתאם להנחיות משרד הבריאות, נהלים ברורים להפעלת חופי הרחצה. נקבע כי בעת פעולות ההצלה אין חובה במיגון מיוחד. כן נקבע כי המצילים יפעלו ויתמקדו אך ורק בעבודתם המקצועית כמתחייב על פי צו הסדרת מקומות רחצה ולא תוטל עליהם כל משימת אכיפה נוספת.
עובדי ניקיון ופקחים נדרשים לחבוש מסכות. על המתרחצים להקפיד על שמירת מרחק 2 מטר בין כל מקבץ נופשים . לעניין זה, מקבץ נופשים הינו בני אותו תא משפחתי או יחידים השוהים יחד במקום מגורים אחד או קבוצה של עד 6 אנשים, לפי הגדול מביניהם.
יצוין, כי תקנות משרד הבריאות לקראת פתיחת החופים כללו חובת עטיית מסכה בחופים, אך בשל ההנחיה החדשה שפורסמה הלילה, אין צורך במסכות בימי השרב, בשלב זה לפחות עד ליום שישי.
פורסם לראשונה: 12:31, 19.05.20