דוד שמריהו (46), תושב קרית ביאליק, המואשם בתקיפת סגן ראש העיר, יוסי אזריאל, החל במשא ומתן עם התביעה לגיבוש עסקת טיעון.
בדיון המשפטי שהתקיים בעניינו לפני מספר ימים ביקש סניגורו, עו"ד יוני דדון, דחייה לצורך מיצוי הליכי המו"מ עם התביעה. שופטת בית משפט השלום בקריות, סימי פלג קימלוב, נעתרה לבקשה ודחתה את הדיון לחודש הבא.
1 צפייה בגלריה
יוסי אזריאל. צילום נחום סגל, דודו שמריהו. צילום: גיל מילר
יוסי אזריאל. צילום נחום סגל, דודו שמריהו. צילום: גיל מילר
יוסי אזריאל. צילום נחום סגל, דודו שמריהו. צילום: גיל מילר
שמריהו מואשם שתקף את אזריאל, באמצע הרחוב, כי חשד שהוא פועל נגד התמודדותו לראשות העיר. שמריהו עדיין לא ענה על כתב האישום.
בכתב האישום נטען, כי שמריהו חשד שאזריאל, המשמש גם יו"ר הוועדה לתיכנון ובנייה בקריות, פועל נגד התמודדותו לראשות העיר. ב-24.1.19, בשעה 10:40, נסע שמריהו ברכב מסוג שברולט ברחוב קרן היסוד 8 בקרית ביאליק.
באותם רגעים יצא אזריאל מפגישת עבודה בבית הקפה 'רוזמרי' וחצה את הכביש. שמריהו עצר את רכבו, ירד ממנו והחל להכות את אזריאל באגרופים ובבעיטות. בהמשך דחף את אזריאל והמשיך להפליא בו את מכות האגרוף שלו, בעודו מוטל על הרצפה. כתוצאה ממעשיו של שמריהו, נחבל אזריאל במרפקו ובאצבעות ידו, וכן דימם מפיו.
צפו בתיעוד ממצלמות האבטחה:
שמריהו מואשם בעבירה של תקיפת עובד ציבור. בכתב האישום ציין התובע, פקד אימן סאלח: "במעשיו המתוארים, תקף שמריהו עובד ציבור, מי שממלא חובה או תפקיד המוטלים עליו על פי דין מטעם גוף המספק שירות לציבור והתקיפה קשורה למילוי חובתו של הנתקף".
זמן קצר לאחר התקיפה אמר אזריאל למיינט קריות: "חשבתי שהוא רוצה לתת לי לעבור, הוא יצא מהרכב, ובשנייה האחרונה קלטתי שהוא בא לתקוף אותי, והתגוננתי.
"הוא ניסה לתקוף אותי באגרופים. רק שנייה לפני התקיפה זיהיתי אותו. זה היה באמצע הרחוב, ואנשים באו להפריד. לאחר מכן הוא נכנס לאוטו וברח. שתי דקות אחרי זה הגיעה ניידת משטרה, והגשתי תלונה".
לאחר פתיחת משפטו אמר שמריהו למיינט קריות: "האמת תצא לאור, ואני מאמין במערכת אכיפת החוק ומערכת המשפט שיידעו לבחון את הסיפור במלואו ולהגיע לחקר האמת".