כעס ותסכול בקרב תושבי קרית ים, שגילו בחשבונות הארנונה של חודש מרץ כי לתשלום הרגיל נוספו כמה עשרות שקלים בחודש עבור שירותי שמירה, מס שעד כה לא שילמו.
1 צפייה בגלריה
עיריית קרית ים. צילום: נחום סגל
עיריית קרית ים. צילום: נחום סגל
עיריית קרית ים. צילום: נחום סגל
לפני מספר חודשים החלה הרשות לגבות תשלום עבור חנייה במרכז העיר ובחוף היום.
תושב העיר וסגן ראש העיר לשעבר, יורם כץ, קרא בפוסט לתושבים לא לשלם את האגרה החדשה. "כל הכבוד למר דדה אבן צור שהכניס את דמי השמירה על סך 70 שקל לחודש. אני דורש מהתושבים לא לשלם ארנונה, לפחות לחודש אחד.
"התחלנו עם פיטורי עובדים, מס על החנייה, איפה זה ייגמר? אל תהיו פראיירים של העירייה, שמכה בתושבים ללא רחמנות".
הזעם מורגש ברשתות החברתיות והמחאה תופסת תאוצה. מס השמירה היה אחד הנושאים בגינם יצאו בשבוע שעבר תושבים להפגין מול בניין העירייה, תחת הכותרת "די לגזירות הכלכליות".
מאז, דף הפייסבוק של העירייה הוצף בפוסטים נגד האגרה החדשה. כך למשל כתבה אתי: "ממש מגעיל. זו כבר נהיה החזירות, ממש חוצפה. חנייה בתשלום, עכשיו מס שמירה מה עוד? שנדע להיערך. מחכה כבר שיהיו בחירות לראשות העיר".
דיאנה: "מי בדיוק שומר עליי? אנחנו צריכים לממן את השיטור העירוני? פשוט ביזיון! ולמה הסכומים שגובים מכל תושב שונים
ראש העירייה, דוד אבן צור, לא נשאר אדיש לביקורת, ובפוסט ארוך ומנומק הסביר כי משרד הפנים הוא זה שאילץ את העירייה לגבות את המס שמירה, שנים אחרי שרשויות אחרות באזור החלו לגבות את התשלום הזה.
"אני שותף מלא לכעס שלכם ובהחלט מבין לליבכם. איש מאיתנו לא אוהב תשלומים חדשים, וכך גם אני. בדיוק מהסיבה הזו ניהלתי במשך השנים האחרונות מאבק נחוש וסירבתי לגבות את האגרה הזו מתושבי העיר.
"השנה הודיע לי משרד הפנים כי הוא דוחה את התנגדות העירייה לגביית האגרה, ודרש מאיתנו להתחיל ולגבות אותה באופן מיידי החל מ-1 בינואר, וזו גם הסיבה שבחשבונות חודש מרץ נרשם חיוב כפול.
"אני שותף מלא לכעס שלכם בנושא, אך חשוב שתדעו כי ההחלטה בנושא אינה בידנו אלא אך ורק במשרד הפנים ומשרדי הממשלה... אני בטוח כי בכספי האגרה נגביר את פעולות השיטור והאכיפה עוד יותר ונבטיח את ביטחונו האישי של כל אחת ואחד".
בעיריית קרית ים הסבירו כי חישוב אגרת השמירה ייעשה על פי שטח הדירה, לפי תעריף של 14 אגורות למ"ר. הממוצע לתשלום, על פי העירייה, הוא כ-30 שקל בכל חשבון שהתושבים מקבלים פעם בחודשיים. החיוב שהתקבל כעת הוא מאז תחילת השנה, קרי משפחות קיבלו בממוצע חשבון של כ-60 שקל תשלום מתחילת ינואר.