צו מבחן וקנס בסך 2,500 שקל נגזרו השבוע על פקידה בבנק הפועלים בסניף הקריון, שגנבה מלקוחות הבנק כ-60 אלף שקל. הענישה התחשבה בנסיבותיה האישיות, שיקומה, הודאתה במיוחס לה בהזדמנות הראשונה וכן נטילת אחריות מלאה על מעשיה, והיותה ללא עבר פלילי.
1 צפייה בגלריה
בנק הפועלים בקריון. צילום: נחום סגל
בנק הפועלים בקריון. צילום: נחום סגל
בנק הפועלים בקריון. צילום: נחום סגל
בפתח משפטה בשלום בקריות אמרה הנאשמת, בת 53: "לא רק שאני מודה, אני מצטערת על כך כל רגע ורגע", פרצה בבכי ויצאה מהאולם. הנאשמת, המיוצגת על ידי עו"ד תומר בן חמו מהסניגוריה הציבורית, עבדה במחלקה העסקית, והיתה בעלת הרשאה וגישה לחשבונות עסקיים של לקוחות הבנק.
על פי הודאתה, בתחילת שנת 2014 פנתה ללקוח עסקי וזימנה אותו לפגישה בבנק. אז סיפרה לו שיש לה בעיות כספיות, וביקשה את הסכמתו לקחת מחשבון הבנק שלו הלוואה בסך 30 אלף שקל, תוך הבטחה שתישא בכל החזרי ההלוואה ותטפל בניירת. לאחר מספר חודשים הוא פנה אליה, והיא הבטיחה לו שבתוך ימים ספורים תחזיר את ההלוואה שנלקחה.
מספר ימים לאחר מכן לקחה הנאשמת עוד הלוואה, בסך 30 אלף שקל, מחשבונו של אותו בעל עסק, מבלי שיידע, ובאמצעות ההלוואה השנייה סגרה את הראשונה. מספר חודשים לאחר מכן גילה בעל העסק על ההלוואה השנייה, ודיווח לבנק.
עוד הודתה כי באוגוסט 2018 משכה 30 אלף שקל מחשבונו של לקוח עסקי נוסף בבנק, תוך מצג שווא כאילו הכסף נמשך עבורו, ונטלה את הכסף לכיסה. בגזר הדין ציינה השופטת סימי פלג קימלוב: "מעשי הנאשמת חמורים, שעה שניצלה את תפקידה כפקידת בנק בתחכום ושיטתיות ופגעה באמון שניתן לה ידי מעסיקה הבנק ועל ידי לקוחות הבנק.
"אינני מקבלת את עמדת ההגנה כי אין להשית על הנאשמת קנס כספי כלשהו". עם זאת קיבלה את ההסכמות לגבי הענישה, וציינה שהנאשמת פוטרה ממקום עבודתה לאחר 23 שנים, ובהתחשב במצבה הכלכלי, ולאחר שהשיבה חלק מכספי הגניבה, גזרה עליה קנס בסך 2,500 שקל".