משרד הבריאות הודיע אמש (שני) על אישה נוספת שחלתה בקורונה, חולה מספר 50, שחזרה מטיול מאורגן בטנריף ב-4.3 בטיסה דרך מדריד ב-3.3.
2 צפייה בגלריה
תיאטרון הצפון. צילום: נחום סגל
תיאטרון הצפון. צילום: נחום סגל
תיאטרון הצפון. צילום: נחום סגל
האישה (75), פנסיונרית תושבת הקריות, נכנסה לבידוד מיום רביעי - 4 במרץ. היא אושפזה בבית החולים בני ציון בחיפה יחד עם חברתה. השתיים חזרו לארץ באותה טיסה, ונושאות את הנגיף.
כששבה ארצה, ביקרה בתיאטרון הצפון ונכנסה בשעה 17:30 להצגה מונגשת לכבדי ראייה - "סיבת המוות אינה ידועה", שאורכה כשעתיים. מיד בסיומה התקיימה הצגה נוספת ב-20:00 באותו האולם.
מבית החולים בני ציון נמסר: "בתיאום עם משרד הבריאות, אישה בת 75 תושבת הקריות שחזרה לארץ מספרד ונמצאה חיובית לנגיף הקורונה, הועברה ישירות מביתה לאשפוז בבית החולים. מצבה קל. היא מאושפזת בחדר מבודד עם לחץ שלילי יחד עם חברתה לטיסה, שאושפזה אתמול. השתיים מטופלות על ידי צוות ייעודי וממוגן באופן מלא".
הודעת תיאטרון הצפון למנויים:
"מנוי יקר, התבשרנו כולנו אתמול שב-4.3 בשעה 17:30 נכחה בהצגה מנוייה שחלתה בקורונה. לאחר בירור, הלקוחה אומרת כי הגיעה מספר דקות לפני תחילת ההצגה היישר לאולם דרך הלובי.
"ישבה בשורה השנייה, בכיסאות 19-20, ובהפסקה, כיוון שהייתה עייפה כי חזרה מטיסה הלכה הביתה. היא מציינת כי היא לא עברה בקפיטריה, בשירותים ובכל מתקן אחר שבתיאטרון אלא הלכה ישר למקומה באולם.
"ההפסקה הייתה לאחר שעה מתחילת הצגה. בהתאם להנחיות משרד הבריאות, רק אנשים שהיו במרחק של 2 מטר מהחולה בזמן ישיבתה באולם צריכים להיכנס לבידוד, קרי שורה 1 כיסאות 15-23, שורה 2 כיסאות 15-23, שורה 3 כיסאות 15-25. משרד הבריאות יצור קשר עם האנשים האמורים".
למיינט קריות נודע כי תיאטרון הצפון עובר חיטוי בשעות אלו על אף שמשרד הבריאות לא הוציא הנחיה בנושא. כל ההצגות יתקיימו כסדרן. החיטוי נעשה על ידי "איתן שירותי תברואה והדברה בע"מ בנהריה".
2 צפייה בגלריה
תיאטרון הצפון. צילום: נחום סגל
תיאטרון הצפון. צילום: נחום סגל
תיאטרון הצפון. צילום: נחום סגל
יצוין, במחלקת הקורונה בבית החולים רמב"ם בחיפה מאושפזים ארבעה חולים. שלושה מהם הגיעו בלילה, אחד מהמרכז הרפואי לגליל בנהריה. החולה הראשון שהגיע לרמב"ם ביום שישי והושם בבידוד - הועבר הבוקר למחלקת הקורונה הייעודית.