בשבוע שבו מעורר הרב הראשי של ישראל, הרב יצחק יוסף, שערורייה פוליטית בעקבות דברים שאמר בגנותם של עולים מברית המועצות, ממשיך הרב דוד דרוקמן, רבה הראשי של קרית מוצקין, באותו קו ותוקף בחריפות את עולי בריה"מ, בוחרי 'ישראל ביתנו' ואת יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן. הדברים נכתבו במאמר שפורסם בעיתון 'כל ישראל', מבית 'קו עיתונות', ואשר חלקים ממנו פורסמו באתר 'כיכר השבת'.
2 צפייה בגלריה
הרב דרוקמן. צילום: גיל נחושתן
הרב דרוקמן. צילום: גיל נחושתן
הרב דרוקמן. צילום: גיל נחושתן
מהציטוטים באתר עולה כי חמתו של דרוקמן, שכבר עורר שערורייה רבתי בעבר עם התבטאויות חריפות בנושא האזכרות ליצחק רבין, אותן כינה "חגיגות", יצא על אנשי ישראל ביתנו בשל ההתבטאויות האחרונות שלהם נגד הציבור החרדי לטענתו, אך הוא אינו מסתפק בכך, ובמאמר מכנה חלק מהעלייה הרוסית "גויים" ו"שיכורים".
במאמר מסביר הרב דרוקמן מדוע הוא הפסיק לערוך ליל סדר ליוצאי ברית המועצות. וכך הוא מצוטט באתר כיכר השבת: "שנים הרבה הייתי מתחיל את עריכת ליל הסדר עם משפחתי בביתי, רק כשעה לפני חצות ליל התקדש החג.
"וכל כך למה? לא בגלל שהתעמקתי זמן ממושך באגרת הקודש של רבי שמשון מאוסטראפלא זי"ע, אלא עקב העובדה שניהלתי סדרים ציבוריים לעולים ממדינות חבר העמים (אני דובר מעט רוסית, כתוצאה מביקורים רבים במדינות חבר העמים), כאשר אני ובני ביתי שימשנו כמרצים, זמרים, מלצרים ואף כסבלים.
"כל זה התמשך עד שהתחוור לי כי אני בעצם מוסר את נפשי עבור גויים וגויות למהדרין, כאשר עוד לפני הפיסקא 'כל דכפין ייתי וייכול' – כבר התרוקנו בקבוקי היין שעל השולחנות, ולא נודע כי באו אל קרבנה, והם יצאו את המקום זמן רב לפני פתיחת הדלת לאליהו הנביא".
2 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן. צילום: אבי מועלם
אביגדור ליברמן. צילום: אבי מועלם
אביגדור ליברמן. צילום: אבי מועלם
במאמר מסביר הרב דרוקמן מדוע אין לראות בדבריו דברי גזענות, ומציין כי "ליתר שאת, אציין שזוגתי היא יוצאת ברית המועצות, ולא רק 'חברי הטובים ביותר' - אלא רוב מוחלט של חבריי הם יוצאי ברית המועצות, ואינני כלל סבור שכולם שתיינים.
"אלא בהחלט אני כן סבור כי חבריהם או/ו בוחריהם של טאוואריש אייווט (כאן מציין הרב עוד שמות של פעילים פוליטים מקומיים מ'ישראל ביתנו', א"ג) שהשתלטו על הבית בהכריזם: 'ישראל ביתנו' – 'ביתנו' ולא שלכם היהודים, ה'גיס החמישי' שבמחנם - אלה בהחלט וביושר עונים להגדרה של 'פייניצעס' (חובבי הטיפה המרה, בלשון המעטה)". בסיום המאמר תוקף דרוקמן ישירות את ליברמן במילים בוטות.
"שיחזרו מהיכן שבאו" בשיחה למיינט קריות חיזק הרב דרוקמן את דבריו וציין כי אלו כוונו לאותו אחוז מהעלייה הרוסית שהינם גויים.
לדבריו: "היחס של אותם גויים שליברמן מייצג ליהודים גובל באנטישמיות. אליהם התכוונתי, לאותו קהל שמהווה את ארסנל הקולות של ליברמן. ליברמן הוא אדם מסוכן לעם ישראל, הוא ודובריו אומרים שכל הדתיים שתיינים, בועלי קטינות וצריכים להכניס טריפה לארץ.
הוא ודובריו אומרים את זה כדי לקנות קולות של קהל, כדי להיות פופולארי. הוא יודע שיש קהל שאוהב את הדברים האלו, כך הוא קונה פופולאריות. זה ברור שזה מאגר קולות אנטישמי, כך דיברו טרוצקי וכל הקומוניסטים בזמנו, שטענו כי היהודים פרזיטים שחיים על חשבון אחרים.
"דוברי ישראל ביתנו אומרים שצריך למחוק את בני ברק ואת כפר חב"ד, כל הדברים הללו יוצאים מתוך ישראל ביתנו, בגיבוי ליברמן. מי שמדבר בשפה אנטישמית זה אומר שהקהל שלו שאוהב את זה, אחרת לא היה אומר את זה. זה קהל של גוים וגויות, שנכנסו לארץ כדי לקבל סל קליטה. אין להם שום זיקה ליהדות ולארץ ישראל, הם ברחו מכל הצרות שהיו להם במדינות חבר העמים, כדי לבוא לכאן ולעשות פרובוקציות. אלו עובדות".
וכולם שתיינים? "בוודאי לא אמרתי שכל מי שעלה מברית המועצות הוא שתיין. אשתי משם, כל חסידות חב"ד משם, ה'רבה' משם. על האחים שלי לא אמרתי את זה. התייחסתי לאחוז הגויים מבין העולים, שבוחרים ליברמן. אגב, לומר שהם שתיינים זה לעשות עימם חסד. זה אומר שאת הדברים האנטישמיים הם אומרים לא בדעה צלולה ומפוכחת אלא תוך שהם מבולבלים בגלל השתייה".
והם גיס חמישי? "הם גיס חמישי במדינה. אין לי בעיה שבא גוי ומתנהג יפה, גם ערבים מתנהגים יפה, אבל יש גויים שבאים לשנות לנו אורח חיים. הציבור הזה גורם לבחירות שלישיות ורביעיות - והם מדברים שאנחנו מוצצים כסף? אם לא מוצא חן בעיניהם מה שקורה כאן, שיחזרו מהיכן שבאו.
"ואני שוב, לא גזעני, אני מדבר על אותו אחוז שמצביע ליברמן, לא יותר. בן גוריון לא אמר שתקום פה מדינה לכל אזרחיה, הוא אמר שתקום פה מדינה לעם היהודים. אז אני גזען בדיוק כמו בן גוריון".
תגובת ישראל ביתנו מהמפלגה נמסר: "אנחנו מצטערים על הדברים החמורים שנאמרו מפי רב שמקבל משכורת מהמדינה, ואמור לשמש כתובת רוחנית לכלל התושבים המתגוררים בקרית המוצקין, כולל העולים מחבר העמים.
"במקרה הטוב מדובר בבן אדם שדעתו נטרפה עליו, ובמקרה הרע בסתם גזען, שונא יוצאי חבר העמים. בשני המקרים אסור שימשיך בתפקידו, ואנו נגיש תלונה מפורטת למשרד המשפטים, משרד הדתות והרבנות הראשית, ונדרוש את השעייתו לאלתר".