תושבים בקרית חיים החליטו לפעול למען עצמאות לקרית חיים וקרית שמואל. בימים האחרונים החלו להחתים תושבים על תצהיר באמצעות עורך דין, בו הם מצהירים על רצונם להתנתק מחיפה. הסיבה, לטענתם - חוסר שביעות רצון מהשירותים הניתנים להם על ידי עיריית חיפה.
2 צפייה בגלריה
"לא קוראים לזה מאבק". המדבקות למכוניות | צילום: פרטי
"לא קוראים לזה מאבק". המדבקות למכוניות | צילום: פרטי
"לא קוראים לזה מאבק". המדבקות למכוניות | צילום: פרטי
במשך השנים צף ועלה נושא העצמאות המוניציפלית לקרית חיים מספר פעמים. לרוב, הוא הועלה על ידי פוליטיקאים שהתמודדו על ראשות אגודת המים, אולם עד היום הרעיון לא הבשיל לכדי מעשה. בשבוע האחרון החליטה קבוצה של כשמונה מתושבי הקריה להרים את הכפפה, ולקרוא לעצמאותה של קרית חיים.
"אנחנו לא רואים בזה מאבק, אלא תהליך שאנחנו רוצים לעבור. אין לנו שום עניין בעיריית חיפה, ולא משנה מי הראש עיר", אמר זיו פישמן, מיוזמי המהלך. "בסופו של דבר, קרית חיים היא קריה כלואה, התושבים הם סוג של בני ערובה.
2 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
זה משהו שהרבה תושבים מרגישים. הציבור רוצה עיר עצמאית. אנחנו מבינים שעיריית חיפה צריכה את קרית חיים בגלל הנכסים, הארנונה, המפעלים ועוד דברים רבים. אבל מצידנו, אנחנו לא רואים שום תמורה בנושא, והתושבים צריכים להילחם על כל דבר".
התושבים אינם מתרשמים גם מהתוכנית שהציגה העירייה לקרית חיים. "אלו תוכניות באוויר, כולם יודעים שזו פיקציה. נראה הגיוני לבנות מגדלים ולעשות פינוי-בינוי ברחוב דגניה, שהקרקע שלו ספוגה בכימיקלים? אין תוכנית אמיתית וממשית לפינוי חוות המכלים וניקוי הקרקע. אנחנו מבינים את שזה נועד ליחסי ציבור בלבד", אמר פישמן.
במסגרת התהליך החלו השבוע להחתים את תושבי הקרית על תצהיר, וכן להדביק מדבקות על הרכבים. "ב-2008 היה ניסיון להתנתק, שלא צלח. זה תמיד נופל בגלל גחמות פוליטיות", אומרת שני רוט קפון, מיוזמי המהלך.
"ניסחנו תצהיר על ידי עורך דין והתחלנו להחתים עליו אנשים. יש לנו מדבקות שמדביקים על הרכב כדי לעורר את העניין. בעתיד אנחנו מתכננים חוגי בית וכנסים, היעד הוא כל בית אב. נעבור גם מדלת לדלת אצל האוכלוסיה המבוגרת".
לדברי פישמן, החתימה על התצהירים תהיה בנוכחות עורך דין, ובסופו של דבר יועברו החתימות למשרד הפנים.