החמרה במצבו של הילד ליאור צידון, בן השנה וחודשיים, שזקוק בדחיפות להשתלת לב. מצבו מוגדר כיום אנוש, לאחר שעבר החייאה ממושכת. הוא מונשם ומורדם והוא מחובר למכונת לב ריאה.
2 צפייה בגלריה
"ממתינים לנס". ליאור צידון בבית החולים | צילום: פרטי
"ממתינים לנס". ליאור צידון בבית החולים | צילום: פרטי
"ממתינים לנס". ליאור צידון בבית החולים | צילום: פרטי
"מצבו של ליאור אנוש, ואין שום לב באופק. צריכים להבין: זה כל כך דחוף זה עכשיו או כלום", מספרת בכאב אמו נטלי, תושבת קרית אתא. סיפורו של ליאור צידון פורסם לפני שבועיים ב"ידיעות המפרץ". ליאור סובל ממחלת לב נדירה, RESTRECTIV CMP, ורק השתלת לב יכולה להציל את חייו.
"המחלה הזו, RESTRECTIV CMP, היא חשוכת מרפא. הטיפול היחידי המוצע והמומלץ עבורה הוא השתלת לב. "ההמלצה היא להציב את הילדים האלה ברשימת ההשתלות מיד לאחר האבחנה, בשל תוחלת חיים קצרה מאוד. למחלה אין טיפול חלופי", נכתב בדוח הרפואי של הילד.
2 צפייה בגלריה
ליאור צידון. צילום: פרטי
ליאור צידון. צילום: פרטי
ליאור צידון. צילום: פרטי
האם, נטלי צידון (32), סיפרה למיינט קריות כי המחלה הנדירה התגלתה אצל בנה לפני שלושה חודשים, כאשר היה בן 11 חודשים, כשהחל לחרחר. תחילה חשבו שמדובר בדלקת ריאות, אבל בעקבות בדיקות מעמיקות, התברר שמדובר במחלה נדירה, שיש מעט פרטים עליה בספרות המקצועית. מאז גילוי המחלה, רוב הזמן ליאור מאושפז בבית החולים שניידר בפתח תקוה, ואמו לצידו.
"לצערנו, שלושה חודשים אנחנו מחכים להשתלת לב", אמרה נטלי. "אנחנו בראש הרשימה, אבל המצב מתסכל ומכאיב. היו כמה מקרים של פעוטות שהלכו לעולמם, אבל הוריהם לא הסכימו לתרום איברים, כי פה בארץ אין מודעות לנושא. הבעיה כה נדירה, שהרופאים גם לא יכולים לומר לנו מה יקרה בעוד יום, שבוע או בעוד שעה. ניגשתי למשפחות ששכלו ילדים קטנים, אמרתי להם שאני לא רוצה להיות במצבם, שיתרמו, אבל הם סירבו".
הילד כבר שלושה חודשים בראש רשימת הממתינים להשתלת כבד למרות מאמצי בית החולים והמשפחה לשכנע זוגות לתרום לו לב מילדים שהלכו לעולמם, עדיין לא נמצא תורם.