למרות החלטת משרד הפנים למנות לקרית ים חשב מלווה כדי להתמודד עם הגירעון ולאשר כל הוצאה כספית, נכון לעכשיו תוכנית ההבראה מתבצעת ללא חשב מלווה.
כזכור העירייה סיימה בגירעון את שנת 2018 וגם תקציב 2019 שאושר כולל בתוכו גירעון מובנה של 22 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
עיריית קרית ים. צילום: נחום סגל
עיריית קרית ים. צילום: נחום סגל
עיריית קרית ים. צילום: נחום סגל
העירייה טענה כי הגירעון נוצר כתוצאה מכך ש"רפאל" אינה משלמת את מיסי הארנונה כפי שהעירייה דורשת, ונכון לעכשיו הנושא נמצא בערכאות משפטיות. תוכנית ההבראה שאושרה במועצת העיר כוללת צמצום כוח אדם, הגדלת הכנסות והקטנת הוצאות.
ראש העיר מסר השבוע, כי בוצע השלב הראשון בתוכנית ההבראה, ללא חשב מלווה. "צמצמנו את כוח האדם בעירייה. 90 אחוז פרשו מרצון, אבל היו גם כ-35 עובדים שפיטרנו, לרוב עובדים לא קבועים או עובדים שנקלטו בתקופה האחרונה על פי העקרון 'אחרון נכנס, ראשון יוצא'.
תוכנית ההבראה כוללת גם מתן מענקים והלוואות בסך כ-80 מיליון שקל, ומאחר שעמדנו ביעדי תוכנית ההבראה ברבעון הראשון. חשב מלווה היה אמור להיות בעירייה ולהשגיח שהכל מתבצע על פי התוכנית, אבל אנחנו עושים את זה גם בלעדיו.
"אנחנו מתואמים עם המחוז של משרד הפנים ואנחנו חוסכים מה שאפשר, החל מהוצאות חשמל ועד להוצאות גינון. במקביל העלנו את הארנונה לעסקים והגדלנו הכנסות".
על פי תוכנית ההבראה שאושרה, נקבעו 42 אבני דרך לאורך התוכנית, כאשר בכל תחנה כזו העירייה צריכה להוכיח שהיא עמדה ביעדי תוכנית ההבראה ואז היא מקבלת מענקים או הלוואות נוחות ממשרד הפנים.
בנושא כוח אדם, היעד של התוכנית היא לצמצם הוצאות שכר בין 1.5 עד 2 מיליון שקל בשנה הראשונה ו-6 מיליון שקל בשנה השנייה. המשמעות היא צמצום מאות משרות במהלך השנים.