בית הספר 'מצפה' בקרית מוצקין נמצא בבדיקה שנערכה לא עמיד ברעידות אדמה. עקב העלות הגבוהה של התיקונים, הוחלט להרוס אותו ולהקים מבנה חדש, גדול יותר. הפרויקט נמצא בשלבי תכנון ראשוניים, וצפוי לצאת לדרך בשנת 2020. לשם כך יעברו התלמידים למבנה חלופי.
1 צפייה בגלריה
בית הספר מצפה | צילום: נחום סגל
בית הספר מצפה | צילום: נחום סגל
בית הספר מצפה | צילום: נחום סגל
בית הספר החדש צפוי להיות גדול יותר, אולם בנייה של אולם ספורט חדש אינה מתוכננת בפרויקט הנוכחי. "אנחנו צופים כי בשל הגידול באוכלוסייה שלנו, וגם באוכלוסייה של קרית ביאליק שבית הספר משרת אותה, כמות התלמידים בבית הספר תגדל.
"קיבלנו אישור להגדיל את הפרוגרמה של בית הספר. במקום 12 כיתות היום יהיו 18 כיתות. כמו כן ייבנו ספרייה, מעבדות מחשבים, מעבדות טבע, מדעים, ממ"דים ועוד. קיים גם אתר לבניית אולם ספורט, אבל כרגע זה לא על הפרק מסיבות תקציביות. בנייה של בית ספר כזה יכולה להגיע ל-20 מיליון שקל".
מצפה יהיה בית הספר השני במוצקין שייהרס וייבנה מחדש. הראשון היה אחדות, בו הועברו התלמידים למבנה אחר בחצר, בזמן שבית הספר החדש נבנה. "לא ניתן לעשות במצפה מה שעשו באחדות. שם נצטרך לקיים בדיקה הרבה יותר מסיבית ויסודית", אמר אורן. "לא תהיה ברירה אלא להעביר אותם למבנה אחר, לתקופה של לא פחות משנה. אנחנו עדיין לא יודעים לאן.
"משרד מהנדס העיר שוקד על תכנון מחודש. זה תהליך שאורך חודשים, ולא יתחיל לפני שנת 2020.
"בתי הספר בן גוריון וקורצ'אק כבר חוזקו, ובתקופה הקרובה תחל בדיקה של עמידות לרעידות אדמה גם בבית הספר ויצמן ובתיכון אורט מוצקין".