כתב אישום הוגש הבוקר (חמישי) בבית המשפט המחוזי בחיפה גד צעיר (22) מקרית אתא בגין רצח בוחן הנהיגה, יוסי שמילוביץ', וניסיון לרצח של צעיר מקרית ים.
2 צפייה בגלריה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
מכתב האישום עולה כי ב-30.6.19 יצא הנאשם מביתו ונסע במונית לבית משפחת מכרו המתגוררת בסמוך לשמילוביץ'. בשעה 40;6 הוא דפק על דלת המשפחה וכשלא נענה הלך לכיוון רחוב אושה, חמש דקות לאחר הבחין הנאשם כי שמילוביץ', שלא היתה לו כל הכרות מוקדמת עימו, עולה לרכבו והחליט להמיתו.
שמילוביץ' אשר החל הנסיעה, והחל לבצע פניית פרסה ולפתע ניכנס הנאשם לרכבו והחל לדקור אותו, שמילוביץ' ניסה להתגונן והצליח לצאת מהרכב, אך הנאשם יצא אחריו והמשיך לדקור אותו ולא מכן עזב את המקום. שלומיביץ' הצליח לעלות חזרה אל הרכב ונסע לתחנת זבולון, כאשר הגיע לעמדת השומר, התמוטט, פונה לבית החולים ושם נפטר מפצעיו.
2 צפייה בגלריה
יוסי שמילוביץ. צילום: פרטי
יוסי שמילוביץ. צילום: פרטי
יוסי שמילוביץ. צילום: פרטי
הנאשם, על פי כתב האישום, עזב את המקום והחל לצעוד לבית של מכר אחר, ברחוב רוברט סולד בקרית ים.
בשעה 25;07 הוא התדפק על הדלת ואימו של המכר, אשר פתחה את הדלת, אמרה לו כי בנה ישן וכשיתעורר היא תגיד לו שיתקשר אליו. 10 דקות לאחר מכן, שוב התדפק הנאשם על דלת הבית, האם פתחה את הדלת ושאלה לרצונו והנאשם אמר לה שאין לו כסף לחזור הביתה ובנה חייב לו 100 או 200 שקל.
הנאשם נכנס לחדר, באותה את שהה חברו במיטה. הוא שאל אותו האם הוא יוצא עם הבחורה בשם ד', החבר ענה בשלילה והנאשם הוציא סכין והחל לדקור אותו.
האם ששמעה את זעקות בנה נכנסה לחדר וראתה את הנאשם דוקר אותו, היא ניסתה להפריד ביניהם והבן הצליח להגיע לאלה שהיתה סמוכה למיטתו והיכה את הנאשם בראשו.
בשלב זה ברח הנאשם מהדירה, אך נתפס על ידי אחד השכנים שהחזיק בו עד בוא המשטרה.
הצעיר מואשם בעבירות של רצח, ניסיון לרצח והחזקת סכין. יחד עם כתב האישום נגדו, הוגשה גם בקשה לעצרו עד לתום ההליכים. בבקשה ציינה התובעת עינב איטסקו גולד כי הנאשם הודה בחקירתו מספר פעמים במיוחס לו.
כמו כן נמצאו טביעות אצבעותיו ברכבו של שמילוביץ ועל ידית הסכין וכן כתמי דם וקיא במסלול בריחתו, מהם הונפק דנ"א.
כמו כן ציינה התובעת כי מצלמות אבטחה צילמו את הנאשם במסלולו באותו היום.
הנאשם עדיין לא ענה על כתב האישום, אך סניגורו, עו"ד יובל זמר, טוען כי מרשו היה במצב פסיכוטי וביצע את מעשיו שלא במודע והם יבקשו לבטל את כתב האישום נגדו בטענה כי אינו כשיר לעמוד לדין.
יצוין, כי הנאשם שוהה כעת בהסתכלות בבית חולים פסיכיאטרי.