תושבים בקרית מוצקין ובקרית ביאליק מתלוננים על צפיפות בקאנטרי ספורטלי ובבריכת אפק. זאת, בעקבות סגירת קאנטרי גלי גיל במוצקין ובריכת יגור בביאליק, ובשעה שהים מלא מדוזות. "אין לנו לאן לקחת את הילדים להתרענן", אומרים התושבים.
1 צפייה בגלריה
ספורטלי. צילום: פרטי
ספורטלי. צילום: פרטי
ספורטלי. צילום: פרטי
"הביקור במקום הופך לחוויה לא נעימה, אך לצערי אין לנו מקום אחר ללכת אליו. אני חושבת שהעיריות צריכות לתת מענה לציבור הרחב ולדאוג ליותר שטח רחצה. לא ייתכן מצב שבו יש רק בריכת שחייה אחת בעיר של עשרות אלפי תושבים".
תושב אחר הוסיף: "אני מפליטי גלי גיל, שנאלץ להסתפק בשבתות בבריכה של הספורטלי, אבל בחודש האחרון זה ממש סיוט, ערימות של אנשים שנוהרים בשביל קצת מים. אני מבין את ההנהלה, שעושה קופה יפה, אבל צריך להפעיל את ההיגיון, ומתכולה מסוימת לא למכור כרטיסים. בשבועיים האחרונים פשוט ויתרתי".
הנושא הועלה גם בישיבת מועצת העיר האחרונה. חבר המועצה יריב ענבר אמר שעל העירייה למצוא פתרון לצפיפות בבריכה. "היו לנו שני מתקני בריכות. גלי גיל נסגר לכמה חודשים, לכאורה לתיקונים, אך כרגע זה נראה סופי. אין מקום להכיל את האנשים שרוצים להתרחץ ולהשתכשך בבריכות בעיר, "אין מקום לשיעורי שחייה, המקום עולה על גדותיו. אם מסתכלים מה קורה שם בשישי ושבת, אני לא מבין מי בכלל מוכן לשלם על זה כסף. כרגע המצב הוא קטסטרופלי".
על דברי ענבר השיב מ"מ ראש העיר, עומר זוהר, המכהן גם כיו"ר רשת המתנ"סים שהבריכה תחת אחריותה, כי אכן גדל מספר המתרחצים בבריכה: בשנה שעברה היה מספר המנויים בתקופה זו 2,544, והשנה 3,300 מנויים.
אולם לדבריו, חלקם שייכים לצעירים, שמגיעים רק לחדר הכושר. כמו כן טען כי ניתנה הוראה למנהלי הספורטלי לא למכור כרטיסים מעבר לתפוסה המותרת מבחינה בטיחותית.
זוהר הוסיף כי יש תוכנית לבנות בריכה פתוחה גדולה בספורטלי, ונעשה ניסיון לגייס לכך תקציב בגובה 5 מיליון שקל. "אני רוצה להאמין שנתחיל בבנית הבריכה החדשה כבר בקדנציה הנוכחית", אמר
תלונות דומות נשמעו גם בקרב תושבים מקרית ביאליק, לאחר שהעירייה החליטה על סגירת בריכת יגור שהיתה ישנה, והשקעה בשידרוגה היתה יקרה מדי. "היו ימים בקיץ שעבר ששתי הבריכות היו מלאות", אמרה תושבת העיר, "אז עכשיו יש רק בריכה אחת שכולם מגיעים אליה. יש שעות, בעיקר בסופי שבוע, שאי אפשר למצוא אפילו מקום לשבת.
"אם מוסיפים על זה גם את קבוצות השחייה, לפעמים עדיף לוותר. גם לים אי אפשר ללכת בגלל המדוזות, ובכל הבריכות באזור צפוף".
מעיריית קרית ביאליק נמסר: "בעירייה לא התקבלו תלונות כאלה, והמתואר אינו משקף את המציאות".
חבר המועצה ענבר: "אם מסתכלים מה קורה שם בשישי ושבת, אני לא מבין מי בכלל מוכן לשלם על זה כסף. כרגע המצב הוא קטסטרופלי".