תושב הקריות נישל את ילדיו מהצוואה בהשפעת בת זוגו - כך קבע השבוע בית המשפט לענייני משפחה בחיפה וביטל את הצוואה.
2 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
המנוח ערך בחייו מספר צוואות, שתיים מהן בהפרש של מספר חודשים זו מזו. באחת ציווה את כל עזבונו לשני ילדיו, אך בצוואתו האחרונה ציווה את עזבונו לבת זוגו (שאינה אם ילדיו), ולכל אחד משני ילדיו, ציווה 1,000 שקל.
בת הזוג הגישה לרשם לענייני ירושה בקשה לקיים את צוואתו האחרונה, ומנגד ילדיו הגישו התנגדות לבקשה ועתרו לקיום צוואתו הקודמת.
בהתנגדותם טענו הילדים, באמצעות עו"ד גיא אופיר כי בת הזוג השפיעה על אביהם השפעה בלתי הוגנת, השתלטה עליו ועל רכושו וגרמה לו לשנות את צוואתו מתוך אונס וכפייה.
על כן, לטענתם, צוואתו האחרונה אינה מבטאת את רצונו החופשי. מנגד, טענה הידועה בציבור כי היא בת זוגו של המנוח מזה שנים רבות, הם ניהלו קשר זוגי אוהב וקרוב והיא טיפלה בו במסירות בשנות חייו האחרונות.
2 צפייה בגלריה
עו"ד גיא אופיר | צילום: שרית נס
עו"ד גיא אופיר | צילום: שרית נס
עו"ד גיא אופיר | צילום: שרית נס
בית המשפט העמיד לבחינה את השאלה האם הצוואה המאוחרת היא תולדה של השפעה בלתי הוגנת שהפעילה בת זוגו, או שמא מדובר בהכרת תודה לאור טיפולה המסור.
הילדים טענו כי ניתן להסיק מהליכים קודמים שניהל המנוח, בעודו בחיים, נגד בת הזוג, שהיתה לה השפעה בלתי לגיטימית עליו. ביניהם, התברר למשל כי בעבר הגיש תביעה לפנות אותה מביתו, במסגרתה טען כי היא מנסה להשתלט על רכושו ועל ביתו וכן איימה על חייו.
בת הזוג טענה מנגד כי ההליכים האמורים הינם "מריבה שטותית" של בני זוג, אבל ככלל, הם חיו באהבה וברעות.
בית המשפט נעתר לבקשת הילדים, וקבע כי הנסיבות אשר אפפו את החתימה על הצוואה האחרונה, במועד בו נחתמה, נגועות במימד של אי הגינות. בית המשפט לא התרשם מכנות גירסתה של בת הזוג בדבר הרמוניה משפחתית, ומצא פער בינה לבין גירסת המנוח שנשמעה בהליכים קודמים.